Salming

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Intervju med Salmings GM och tillika lagkapten Eric Boström!

Av Strutsboa - 19 mars 2012 14:42

För mig är Eric Boström brännbollens motsvarighet till Paul Scholes. Båda två försöker hålla en låg profil medan de med (i teorin) ospektakulära och enkla medel frustrerar moståndarlag med deras otäcka kontinuitet och precision. Likt Scholes är hans blick för spelet alltid perfekt och utförandet av den, är ännu bättre.

Vi satte oss ned med Eric för att lära oss mer om honom och laget.


 


Hur har du som general manager lyckats bygga upp detta starka lag? Finns det några hemligheter?

- ”Hemligheten” är väl egentligen bara att jag har haft tur att min omgivning är väldigt duktiga i brännboll, majoriteten av laget är jag nämligen antingen släkt med eller har jag gått i skola med. Sedan har vi tränat ganska mycket under några år och spelat i många cuper, då kommer resultaten också.

 Vilka målsättningar har du för säsongen då?

- Ärligt så är ju yran självklart det stora målet, så är det alltid. Målsättningen är att vinna, men det gäller att ha marginalerna på sin sida då, samtidigt som hela laget spelar bra.   

 Okej.. Eran trupp ser inte riktigt likadan ut som ifjol.. vad tror du att ni kan förbättra jämfört mot förra året?

- Helt rätt, vi har några spelare som tyvärr inte kommer kunna spela i år, men vi har redan förstärkt laget med en ny spelare (Per Frank), så jag tror det kommer bli riktigt bra till slut. Slagandet har alltid varit vår största styrka och det är även det som avgör de flesta matcherna, så jag hoppas att vi kan bygga vidare på det och bli ännu svårare att bränna ut i år.

 Försök beskriva dig själv som spelare.

 - Oj, det är aldrig lätt att beskriva sig själv, men jag kan göra ett försök. Jag är inte snabb, jag kastar inte hårt och jag slår inte långt, men sammantaget så blir det ändå på något märkligt sätt ganska bra ändå. Styrkan är att jag oftast är säker på att slå. 

Tack så mycket, lycka till med den kommande säsongen!

(Inlägget skrivet av Johan)


5 snabba frågor: 

Förutom yran, vilken cup ser du mest fram emot?

- Bollnäs, där får man chansen att spela det spelet man önskar att man behärskade i Umeå.

Spektakulär lyra eller snyggt placeringsslag?

- Snyggt placeringsslag.

Ute eller inne?

- Inne mot de bästa lagen och ute mot de lite sämre lagen.

Motvind i slagen eller medvind i slagen?

- Motvind, så svåra förhållanden som möjligt.

Snabbast i laget?

- Anton.

 
 
Ingen bild

Johannes

19 mars 2012 18:10

Bra artikel Johan, det verkar sitta i blodet!
Synd bara att Erik går in och ljuger i slutet... men de är ju inte ditt fel min guld-gosse ;)

 
Ingen bild

Per

19 mars 2012 21:40

Instämmer med Johannes. Och kul med ännu en bild där balettsteg från svansjön illustreras :)

 
Ingen bild

Eric

19 mars 2012 22:12

Haha, du och jag Frank! :)

Du får helt enkelt öka löpträningen (bräntberget?) Johannes och motbevisa mig i år...

 
Ingen bild

Bengt-Göran Rolfsson

20 mars 2012 08:21

Tror faktiskt att Johannes kan vara snabbast i år nu när han tappat en massa onödiga kilon;) Dock så måste löpträningen börja snart om han verkligen ska lyckas med det..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Av Strutsboa - 4 juni 2023 19:18

16-delsfinal Salming - Sista Hawaii Bossen 104-40Herman och hans hund - Det är en pyroman på plan 67-52Bränn inte Bullen - Samlag(et) 75-73The Pittsburgh Steelers - BK Spek 77-61Gavvas granader - Yörgenligan 80-77De rinner BK - Don´t stop beleiv...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards