Salming

Alla inlägg under mars 2012

Av Strutsboa - 6 mars 2012 10:45

Dagens inlägg handlar om en riktig trotjänare i Salming som dessutom har avlat fram två av spelarna i laget, personen jag talar om är givetvis Roger Boström. 52 år ung så har han spelat enda sedan bildandet av Salming för ca: 20 år sedan och redan på den tiden var han alltså ganska gammal. Likt ett gammalt vin så verkar Roger dock bara bli bättre och bättre för varje år som går, visst, löpandet kanske inte är vad det en gång var, men han har nog aldrig varit säkrare på att slå. På sidan av brännbollen är spjutkastning och bänkpress två stora intressen.


 


Hur kommer det sig att du fortfarande är så säker på att slå?

-Övning ger färdighet och jag har tränat i många år!

Väldigt många till och med... Vad är ditt bästa minne från brännbollen under alla dessa år?

-Oj, jag har många fina minnen, men jag måste nog ändå säga matchen mot Smashboosters. De flesta av er har nog hört talas om den, men tråkigt för alla som inte fick bevittna den. Det var nämligen ett stort ögonblick i brännbollsvärlden och jag gjorde så gott jag kunde för att alla på ängarna skulle bli uppmärksammade om det. 

Haha okej, låter underbart.

-Underbart? Det var fullkomligt magiskt! Jag brände säkert 15-20 spelare i den matchen och låg bakom tre utebränningar. Det är det värsta jag varit med om, över 100p tog vi också. Helt otroligt.

Förlåt, självklart var det helt fantastiskt! Vad är målsättningen med året?

-150 kg i bänk!

Jag menar såklart i brännbollen...

-Jaha, men säg det då! Vinna yran vore kul, jag skulle ju bli historisk som äldsta vinnaren i så fall.

Ett ganska svårslaget rekord också. Aja, tack för intervjun och lycka till i år!

-Tack själv!


Dagens vits: Vad får man om man blandar Roger med Johannes studier?
-Piroger 

Av Strutsboa - 5 mars 2012 14:29

Rykten till bloggen säger att Salming igår kunde komma till en muntlig överenskommelse med ett nyförvärv inför kommande säsong.


-Det stämmer och vi är otroligt nöjda med denna värvning. Vi förväntar oss ett stort eko i brännbollsvärlden när nyheten sprids runt om i landet. Vi har tills vidare valt att inte gå ut med namnet officiellt ännu, dels för att papperna inte är underskriva, men även för att vi föredrar att övergången får spridas via rykten och spekulationer. Det enda jag kan säga just nu är att det är en väldigt slagsäker spelare som i första hand kommer bidra med ett starkt innespel, men rykten säger även att han kan vara en tillgång som brännare också, sa en anonym källa till bloggen.


Bloggen lyckades efter en lång tid av undersökande och många telefonsamtal till slut nå det påstådda nyförvärvet.


Stämmer det att du är klar för Salming?
-Jag vill inte bekräfta det, jag låter Salming få offentliggöra det senare istället. 

Okej! Men då låter det ändå på dig som att du är klar?
-Om vi säger såhär: igår var en vacker dag!

Haha, okej. Du tror inte att du kommer få ånge-ra ditt beslut?

-Det tror och hoppas jag inte, spontant känns det väldigt bra och spännande. 

Vad var det som fick dig att byta lag?

-Salming har alltid varit laget i mitt hjärta och det var en stor ära att bli tillfrågad, även om det självklart alltid är tråkigt att måsta lämna sitt gamla lag.  

Vad tror du om årets säsong?
-
Med mig i laget har jag ärligt svårt att se hur Salming skulle kunna förlora. Kanske låter det kaxigt, men det är så jag är!

Härligt att höra, det låter med andra ord som att fansen kommer få en ny favorit i laget?

-Haha, nja vi ska inte överdriva, Johannes kommer självklart fortfarande vara den stora publikfavoriten i Salming!
Sant. Men då får vi tacka dig för den här intervjun, önska dig lycka till och så hoppas vi på att det offentliggörs snart!
Tack själv! 


(Bloggen reserverar sig mot att personen ifråga kanske inte fått svara själv på frågorna)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards