Salming

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Strutsboa - 25 maj 2012 21:55

Uppstigning 08.00 för dömning kl. 9.30 Dagens kanske största snackis fick man vara med om direkt när man hämtade ut domargrejerna - "Svintomen" heter Kayser Söze och ställs mot BCZ redan i 32-delsfinal. Fantomen har vunnit finalen mot BCZ två år i rad och nu möts stora delar alltså redan i seedningsmatch. Kl. 11.00 på bana 17, alla brännbollsälskare borde bege sig dit. Dömningen gick bra, jag fick i alla fall inga större klagomål för min dömning.


Efter dömningen var klar så var det bara att skynda sig till andra sidan ängarna för gruppspel med Salming. I princip samtidigt som vår första match startade så öppnade sig himlen och regnet kom. Gruppen vanns i alla fall klart efter tre stora segrar. Det finns inte så mycket mer att säga om gruppspelet, noterbart att vi i de jobbiga förhållandena faktiskt blev utbrända en gång, men med tanke på att vi brände ut de 5 gånger så kan man förstå dels att vi vann enkelt men även att banan var svårspelat. Om mitt minne inte sviker mig så var det den andra utebränningen i yran på 3 år, så Pajala polosälskap ska ha en eloge där tycker jag och de gick sedan även vidare som grupptvåa och ställs mot Booyaka BK imorgon.


Det är svårt att dra några stora växlar av gruppspelet eftersom de flesta tog det väldigt lugnt både inne och ute, Johan bjöd bland annat på tidernas långsammaste löpning på eget slag, Johannes hade förmodligen varvat på det slage - Johan cruisade en kon. Om man ändå ska plocka ut någon spelare så tycker jag att pappa (Roger) och våra tjejer (Julia, My och Hanna) såg stabila ut.


I luckorna när vi vilade så passade vi även på att se en del andra lag, bland annat kikade vi förbi Lilla gruppen uppe på grusplanen och vi såg även ett par matcher i "dödens grupp" med Übermensch, Booyaka BK och Gaypolisen där de två förstnämnda gick vidare till slutspel.

Efter gruppspelet drog jag och Petter iväg på Restaurang Ängen och käkade i väntan på att vi skulle se På bana 1-Estamos i gruppspelet (där vi skulle få möta förlorarna i seedningsmatch).

Vi skippade guldpizzan för 10 000 kr pga. risk för jinxning så det blev en hawaii istället för min del.


Väl tillbaka på ängarna igen så gick vi till banan där På bana 1 och Estamos skulle spela, vi såg en match med På bana 1 och en match med Estamos, samtidigt som vi även kollade på Västteg klass 3B (om båda lagen går vidare så möts Salming-Västteg i 8-del).

Omkring 18.30 var det äntligen dags för På bana 1-Estamos. Estamos började slå och imponerade med ett stabilt slagande och ledde ett tag med 12-13p, men just i slutet åkte de på 4 bränningar i samma slag och det stannade vid en 7p-ledning i paus. På bana 1 slog sedan ganska stabilt och de tog sakta men säkert in poäng för poäng. Efter 7-8 minuter kändes det avgjort till På bana 1s fördel, de behövde "bara" överleva utebränning för att ta hem segern, men med ca 1 minut kvar att spela så blev På bana 1 sista slagare. Henrik Lindgren, På bana 1s kanske säkraste slagare slog och fick ut en halvträff som lyckades leta sig förbi vid 3:e konen och På bana 1 kunde på så sätt "överleva" och vinna. Jag kollade aldrig officiella resultatet, men mina egna siffror var +9p till På bana 1.


Därefter bar det iväg till bräntbergsområdet igen för att se semifinalen i tjejcupen mellan Sikta på tjejen (med My i laget) mot Loco Boobs (med Julia i laget). Det behövdes någon som bläddrade poäng på poängtavlan och jag ställde upp på det. Sikta på tjejen vann i alla fall matchen och gick således till final (igen) och My kommer således få spela tjejfinal någon gång omkring 16.00

Nu var det väl egentligen slut för dag 1 på ängarna för min del. 08.40-20.15 ungefär blev en helt okej första dag. 

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards