Salming

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Strutsboa - 10 maj 2013 20:42

Igår var det Kristi Himmelsfärdsdag och det var upplagt för en solig och varm vårdag fylld med brännboll. Nu blev det inte riktigt så, men brännboll blev det såklart!

När väckarklockan ringde vid 9-tiden och man tittade ut genom fönstret så var det grått över hela himlen och regn i luften. Spontant kändes det väl sådär, även om alla väder självklart är bra för brännboll, så är det alltid skönare att mysa i solen. Direkt efter att kastat i sig frukosten så bar det av mot löpträning med innebandylaget, även detta givetvis i regn. Drygt en timme senare var träningen äntligen klar och det var bara att skynda sig direkt till skolan för att sitta med examensarbetet i några timmar. Därefter bar det av till regniga ängar eftersom matcher mellan Bullen-Rel skulle äga rum. Första matchen hade redan börjat när jag anlände och för att slippa regnet för en stund så sågs matchen från bilen. Lagen saknade lite spelare, så när första matchen var slut tvingade jag mig ut i den 5*C-gradiga hettan för att försöka bidra. 


Matchen började väl sådär för min sida, Rel hade någon ung kille på tryout som jag underskattade lite i första slaget och resultatet blev att jag blev överspelad. Det var kanske inte den roligaste starten man kan få när man spelar med ett annat lag. Med tanke på att Bullen fortfarande saknade en spelare i utespelet så blev det lite väl stora luckor som var svåra att täppa till, men jag tycker ändå det gick hyfsat. Rel klarade sig (om minnet inte sviker mig) från utebränning och spelade ganska stabilt. Nya killen smiskade på riktigt långa slag och såg lovande ut.


Innespelet för Bullen (och mig) fungerade väldigt bra. Trots att vi endast var sju spelare lyckades vi rulla runt så pass bra att Olle Nilsson till och med fick utrymme för att slå några markbollar, vilket jag tycker är riktigt starkt med tanke på regn och kyla. Förutom vädret så var det en trevlig och välspelad match. Det enda negativa skulle väl i så fall vara att Jeanette uppträdde riktigt illa på brännarplattan och aggresivt kastade bollar mot mig med jämna mellanrum... (*obs ironi*)


Efter matchen bar det av för mig och Johan och käka lite hälsokost innan det var dags för nästa match, med Salming kl. 18.30 Medan vi sitter och äter fick vi dock återbud från motståndet och fyra av våra egna spelare, vilket gjorde att det inleddes en intensiv jakt på spelare och nytt motstånd. Efter många om och men fick vi tag i både tre inlånade spelare (Per och Jonas Tobiasson, samt David Lundkvist) samt Übermensch som motstånd.


Übermensch har inte varit ute så många gånger hittills och ville spela första matchen på två-slag. Med tanke på att båda lagen bara var sju spelare och väderförhållandena var tvivelaktiga, så kändes det ändå ganska okej. Båda lagen spelade väldigt stabilt och matchen slutade med 0-0 i utebränningar. Till nästa match blev det därför spel på ett-slag. Übermensch började slå och nu blev det helt plötsligt betydligt tuffare. I första matchen hade Übermensch knappt haft en slagmiss, men nu började missarna komma ganska tätt. Matchen slutade med tre utebränningar. När vi skulle börja slå ville vi testa att hålla ned bollen, vilket gjorde att jag och David ofta försökte oss på markbollar. Det blev kanske lite väl snålt spel emellanåt och det slutade med en utebränning för oss.


Sammanfattningsvis två roliga matcher i mindre roligt väder. Man ska egentligen inte rangordna motståndare, men Übermensch är definitivt ett lag jag gärna möter fler gånger. Ett trevligt lag som ofta dyker upp med bra uppslutning till matcherna, dessutom aldrig någon tvekan på att de går tillbaka när de blivit brända och de ger hela tiden allt under hela matcherna. Jag har absolut ingenting att anmärka på.


Matchens tre stjärnor:


*** Johan Boström 
** Emil Granberg

* Johannes Ivarsson 

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards