Salming

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Spelare som klivit fram i år!

Av Strutsboa - 27 juli 2013 12:16

I denna lista tänkte jag nämna spelare som jag tycker har utvecklats mycket från ifjol (eller är helt nya för mig). Som vanligt när jag skriver saker så kan jag bara kommentera det jag själv har sett, så listan kommer vara överrepresenterad av spelare från lag som är med i sommarcuper (fast samtidigt är det nog ofta de spelarna som utvecklas också). Självklart kommer det vara duktiga spelare som utvecklats bra som inte är med på denna lista, men då hoppas jag att ni kan hjälpa mig genom att skriva en kommentar.

Till att börja med så tar jag vårt eget lag, där jag tycker att det finns två spelare som utvecklats lite mer än övriga spelare.

Petter Lundqvist:
Har länge varit en makalöst bra brännare och allround i sitt innespel, men i år tycker jag att han har höjt procenten på både hissar och sorkar, samtidigt som han har blivit ännu löpstarkare. Som jag tidigare har nämnt i något inlägg så har han gått från att vara väldigt bra till att vara enormt bra.

Emil Granberg:
Oerhört nyttig spelare som både spelar ute och inne. Alltid varit extremt löpstark och i år har han dessutom höjt slagprocenten ganska rejält, vilket gör att han är ruskigt nyttig.

Övriga lag:

Simon Ingvarsson (Svinto):
Jag vet att han har varit duktig länge, men jag har sett honom för lite och jag har aldrig riktigt fattat hur bra han egentligen är. Enligt mig är han (eller i alla fall väldigt nära) topp-10 i yran. Ruskigt bra ute med bra klipp i armen och inne kan han både hissa, men framförallt slå långa flacka slag åt "fel" håll. Kanske fel att han ens är med på listan eftersom han varit bra under en längre tid, men det är först i år jag på riktigt fått upp ögonen för honom så därför kommer han med.

Frida Sandström (Dom Röda):
Har tidigare i första hand slagit markbollar, men har i år även blivit väldigt duktig på hissar. I matcherna vi har mött Dom Röda har hon även utvecklat spelet ute och känns riktigt trygg även där. Jag tycker att hon i ganska rask takt börjar närma sig de absolut bästa tjejerna i yran! 

Peter Holmström (BCZ):
Det här kommer kanske lite som en skräll, eftersom han har varit en av yrans bästa utespelare i många år. Det som gör att han ändå kommer in på min lista är att jag tycker att han har höjt sig i innespelet vilket gör honom nästintill komplett. Har även tidigare år varit duktig inne, men enligt mig har det ändå skett en ganska tydlig förbättring i år. 

"Nya" duktiga spelare. 

Jesper Ericsson (Boston Bruins Årgång 79):
Redan 2009 funderade jag på honom som nödlösning till Salming när vi hade ont om spelare. Men det tog ända till 2013 innan ett seriöst lag plockade in honom och det blev succé direkt. Väldigt tongivande spelare för Boston och en starkt bidragande orsak till deras succé i år. Slår långt och säkert och tillförde direkt även i utespelet. Ung spelare som kommer bli bättre för varje år som går!

Mikael Samuelsson (Plakat Pirat):
Sett väldigt lite av honom tidigare, men ofta hört bra saker när jag har pratat med andra. I år har jag sett ett par matcher och några träningar och jag har blivit imponerad, ett bra tecken på detta är att jag frågade om han ville följa med till Bollnäs med Salming. Även om det nu är ett annat spel i Bollnäs så var han ruskigt bra även där. Kommer i rask takt bli mer och mer ansedd bland övriga brännbollsspelare!

Simon Lundmark (Lokal):
Har varit okänd för mig sedan tidigare, även om han säkert varit duktig även tidigare år. En försäsong med BK Rel, spel med det seriöst satsande laget Lokal och medaljplats i både längdkast och längdslag i yran gör att många fått upp ögonen för honom. Fortfarande ganska ojämn i sitt spel, men har väldigt hög högstanivå. 

Emma Björn (Esox):
Spelar även i tjejlaget "Kläckta Puppor" och har ett fantastiskt klipp i slaget. En badmintonspelare som är endast 17 år gammal och hon kommer definitivt bli en spelare att hålla uppe ögonen för, slår redan nu kanske längst av alla tjejer i cupen. 

Så, nu vänder jag mig till er läsare. Vilka har jag glömt? Har jag fel i någon av de jag har nämnt? Ordet är fritt! :)

 
 
Ingen bild

Kapten Plakat

12 augusti 2013 18:38

Tack så jätte mycket för de orden! Jag blir väldigt glad av att läsa detta och det betyder mycket för mej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 2 september 2023 20:00


Grupp AMagnum P.I - Äh, nu tar vi helg! 67-27High rise - Fjöl av 77-69Magnum P.I - Plakat pirat 81-61 High rise - Äh, nu tar vi helg! 67-36Fjöl av - Magnum P.I 83-56Plakat pirat - Äh, nu tar vi helg! 52-39High rise - Plakat pirat 114-42Plakat pirat...

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards