Salming

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Strutsboa - 10 april 2014 23:03

Salmingbloggen vill börja med att passa på att be om ursäkt över inaktiviteten hittills på säsongen.

-Efter påsk kommer vi dra igång på allvar igen och målsättningen är att vi kommer ligga på ungefär samma nivå som ifjol, förhoppningsvis snäppet bättre. Vi i Salming har legat lågt med träningen (haft en träning hittills) och tyvärr har det nog smittat av sig lite på bloggen, vi har helt enkelt inte vaknat upp från vårt ide än. 

..................................................



Idag spelades för övrigt första omgången av "Brännbollsserien" och det kom tre lag (Lokal, Plakat Pirat/Smashboosters och Dom Röda) till start under den första veckan, detta trots det kyliga vädret och den enorma blåsten. På grund av kylan lämnade Salmingbloggen ängarna efter två av tre matcher hade spelats.

Det blir inget längre inlägg om detta, men jag kan kort nämna att Dom Röda vann båda sina matcher. Om minnet inte sviker mig så vann dom med 25p mot Lokal efter 2-4 i utebränningar och med 9p mot Plakat Pirat/Smashboosters efter 3-3 i utebränningar. Noterbart att båda matcherna spelades med 1-slag bränd, trots kyla och mestadels kraftig motvind. Att det därför blev 12 utebränningar på två matcher ska man kanske inte dra allt för stora växlar av.

Eftersom att jag var poängräknare så var det svårt att fokusera allt för mycket på vilka spelare som stack ut positivt, men i mina ögon var Peter Arkhult (BCZ), inlånad till Dom Röda, dagens bästa slagare. Initiativtagaren till seriespelet, Mikael Samuelsson, gjorde en bra match i den enda matchen jag såg med honom.

Tillägg: Rapporter säger att den tredje matchen vanns av Plakat Pirat/Smashboosters med 8p mot Lokal.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag tycker att det är väldigt roligt att serien är igång, men att det var synd att vädret inte var bättre. Men det kommer fler torsdagar och jag hoppas att fler lag (oss inkluderat) deltar ju närmare yran vi kommer. 

För dom som missade förra inlägget, så är länken till seriehemsidan alltså:
http://sv.brannbollsserien.wikia.com/wiki/Br%C3%A4nnbollsserien_Wiki#

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards