Salming

Alla inlägg den 22 april 2014

Av Strutsboa - 22 april 2014 16:05

Jag fick följande meddelande idag och eftersom att LOKAL är ett ungt och satsande lag så tänkte jag att jag kunde dela med mig det även till läsarna här på bloggen. Det ska definitivt bli intressant att följa LOKALs utveckling under året och se om det blir seedning i år.

Besök gärna även deras nystartade Facebooksida, som ni hittar om ni söker på "LOKAL Brännboll"


"Här kommer en liten uppdatering om laget för i vinter har vi värvat lite och förstärkt laget.

Dom som är kvar i laget sen förra året är:


Jonathan Elgh
Gustaf Elgh
Simon Lundmark
Erik Frängsmyr
Jimmy Sihlberg
Jens Widmark
Charlotte Ristiniemi
Sandra Johansson


Sen har vi värvat in en ny brännare:
Kalle Öhlund: 
- som med sin längd och lyrsäkerhet har visat sig vara riktigt stabil på brännarplattan. han är trost sitt första år inom brännbollen en ledartyp som lyser erfarenhet och lugn som vi tror kommer smitta av sig på resten av laget.


Har förstärkt Innespelet:

Emil Ottosson:En värvning från Bambi Rambi, emil var helt okej förra året men med den slagning som han har visat upp nu på försäsongen kommer han vara en extremt bra tillgång till innespelet och tror personligen att en eller 2 lagledare kommer höja på ögonbrynen över denna kanonvärvning, springer även alltid på eget slag.


Johan Eriksson:
Han har i alla år Skrytit om hur han slagit längre än mig och nu har vi gett han chansen att bevisa det  
Med sin snabbhet och sitt slagande kommer han bli en bra förstärkning för laget och en konstant farlig slagare för alla motståndare.


Sen har vi länge tittat på en stark 3e tjej:
Sara Byström:
Sara är gammal handbollsspelare som har en grym kastarm, behövs det sägas nått mer. 
Nej men jag tror vi har hittat en oslipad diamant här så nu har vi en månad på oss till yran att slipa den glittrande.


Ikväll möter vi Bk-Rel så då får våra nyförvärv chansen att visa upp sig. kom gärna å heja på oss


//Assistent manager 
Simon Lundmark"

Av Strutsboa - 22 april 2014 11:13

Dagens inlägg kommer handla om vilket lag som jag tror blir årets utropstecken. Värt att notera att jag inte har sett detta lag träna någonting i år, så jag bygger bara det här på magkänsla. Har inte kollat upp exakt vilka som ska spela för laget i år, så det är möjligt att det kan vara något fel.

Årets utropstecken blir... Svinto!

Nu kanske vissa säger "Svinto blev ju 10:a ifjol, det kan väl inte räknas som ett utropstecken med dom i år?". Detta är självklart sant, men samtidigt så verkade det som att många tyckte att det var en skräll när dom slog ut Bränn inte bullen i 16-del och vissa tyckte även att det var en halvskräll att man slog ut "Raska" i gruppspelet. Personligen såg jag Svinto som klara favoriter mot "Raska" och 50/50 mot Bullen.

I år tycker tror jag dessutom att Svinto kommer vara bättre. Jag skulle vilja dra det så långt som att jag i skrivande stund (dvs innan man sett träningsmatcher) placerar Svinto på min topp-5, eller i alla fall väldigt nära. Jag ska förklara...

Dels så tror jag att fjolårets 10:e plats gav mersmak. Redan ifjol föryngrade man en del, vilket verkar ha gett resultat och i år har man dessutom plockat in ytterligare två unga duktiga spelare (Jakob Olofsson och Alex Isacsson från High rise). Jag tycker att Svinto numera har en väldigt bra mix av: rutin/taktik, unga spelare, löpstarka spelare, bra utespel, bra innespel och både bra killar och tjejer.

*Andreas Gidlund är en taktiker ut i fingerspetsarna och det pratas om att han inte kommer kunna spela i år pga skada, utan att han istället kommer fokusera enbart på det taktiska. 

*Simon Ingvarsson och Peter Holm är två klasspelare. 

*Jakob Olofsson, Alex Isacsson, Albert Sjöström, Andre Alatalo och Petter Johansson är 5 unga duktiga spelare som kommer vara väldigt nyttiga.

*Jenny Järvholm har ett av yrans absolut bästa kast på tjejsidan.

*Och listan kan göras ännu längre... Jag har bland annat inte ens nämnt Tobias (efternamn?) som är en säker slagare och Peter Bäcklund som är en nyttig spelare.

Svinto slog ifjol Bränn inte bullen trots en utebränning mer och man var väldigt nära att slå ut BCZ i en sommarcup (förlust med endast 2p) när man hade en utebränning mer. Detta visar på att laget är duktiga taktiskt och kan spela väldigt snålt. Utöver detta har man i, bland annat Andreas Gidlund, erfarenheten av att gå långt i cupen, så man vet vad som krävs. Det verkar även som att laget är träningsvilliga i år.

Enligt mig ett av lagen med allra högst högstanivå i sitt spel.

Summa sumarum så tycker jag att ni bör hålla ögona öppna för Svinto och bli inte förvånade om dom går långt i år. 

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards