Salming

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Årets utropstecken (lag)!

Av Strutsboa - 22 april 2014 11:13

Dagens inlägg kommer handla om vilket lag som jag tror blir årets utropstecken. Värt att notera att jag inte har sett detta lag träna någonting i år, så jag bygger bara det här på magkänsla. Har inte kollat upp exakt vilka som ska spela för laget i år, så det är möjligt att det kan vara något fel.

Årets utropstecken blir... Svinto!

Nu kanske vissa säger "Svinto blev ju 10:a ifjol, det kan väl inte räknas som ett utropstecken med dom i år?". Detta är självklart sant, men samtidigt så verkade det som att många tyckte att det var en skräll när dom slog ut Bränn inte bullen i 16-del och vissa tyckte även att det var en halvskräll att man slog ut "Raska" i gruppspelet. Personligen såg jag Svinto som klara favoriter mot "Raska" och 50/50 mot Bullen.

I år tycker tror jag dessutom att Svinto kommer vara bättre. Jag skulle vilja dra det så långt som att jag i skrivande stund (dvs innan man sett träningsmatcher) placerar Svinto på min topp-5, eller i alla fall väldigt nära. Jag ska förklara...

Dels så tror jag att fjolårets 10:e plats gav mersmak. Redan ifjol föryngrade man en del, vilket verkar ha gett resultat och i år har man dessutom plockat in ytterligare två unga duktiga spelare (Jakob Olofsson och Alex Isacsson från High rise). Jag tycker att Svinto numera har en väldigt bra mix av: rutin/taktik, unga spelare, löpstarka spelare, bra utespel, bra innespel och både bra killar och tjejer.

*Andreas Gidlund är en taktiker ut i fingerspetsarna och det pratas om att han inte kommer kunna spela i år pga skada, utan att han istället kommer fokusera enbart på det taktiska. 

*Simon Ingvarsson och Peter Holm är två klasspelare. 

*Jakob Olofsson, Alex Isacsson, Albert Sjöström, Andre Alatalo och Petter Johansson är 5 unga duktiga spelare som kommer vara väldigt nyttiga.

*Jenny Järvholm har ett av yrans absolut bästa kast på tjejsidan.

*Och listan kan göras ännu längre... Jag har bland annat inte ens nämnt Tobias (efternamn?) som är en säker slagare och Peter Bäcklund som är en nyttig spelare.

Svinto slog ifjol Bränn inte bullen trots en utebränning mer och man var väldigt nära att slå ut BCZ i en sommarcup (förlust med endast 2p) när man hade en utebränning mer. Detta visar på att laget är duktiga taktiskt och kan spela väldigt snålt. Utöver detta har man i, bland annat Andreas Gidlund, erfarenheten av att gå långt i cupen, så man vet vad som krävs. Det verkar även som att laget är träningsvilliga i år.

Enligt mig ett av lagen med allra högst högstanivå i sitt spel.

Summa sumarum så tycker jag att ni bör hålla ögona öppna för Svinto och bli inte förvånade om dom går långt i år. 

 
 
Ingen bild

Mariehem

23 april 2014 16:08

Såg matchen mellan Raska och Svinto förra året. Vet inte riktigt vad du baserar det du skrivet på men Svinto hade inte varit i närheten av att vinna om man inte konstant gjort ett par dubbelmissar per varv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 2 september 2023 20:00


Grupp AMagnum P.I - Äh, nu tar vi helg! 67-27High rise - Fjöl av 77-69Magnum P.I - Plakat pirat 81-61 High rise - Äh, nu tar vi helg! 67-36Fjöl av - Magnum P.I 83-56Plakat pirat - Äh, nu tar vi helg! 52-39High rise - Plakat pirat 114-42Plakat pirat...

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards