Salming

Alla inlägg den 30 april 2014

Av Strutsboa - 30 april 2014 15:07

Nu när vi bara är några timmar ifrån maj månad så vet man att brännbollssäsongen kommer börja ta fart på riktigt, men det är redan många lag som har kommit igång ordentligt med tränandet. Jag tänkte skriva lite om det jag har sett hittills på försäsongen.

Vi i Salming har inte riktigt kommit igång med tränandet ännu, ett matchtillfälle med 6 st Salmingspelare och ett tillfälle med 4-5 Salmingspelare är facit hittills. Skador, fjällresor och faktumet att vi har två spelare som flyttat ifrån Umeå har gjort att det tyvärr inte har blivit mer ännu. I övrigt har det blivit några slagträningar för att komma igång lite med slagkänslan. Nu när vi går in i maj så både hoppas och tror jag att det kommer bli mer matcher från vår del.

Lag som jag har sett spela ganska flitigt hittills på försäsongen är bland annat: BK Rel, Dom Röda, Lokal, KonTroll och Plakat Pirat. Det är självklart en massa andra lag som har varit ute redan, men min personliga bedömning är att ovanstående är lagen som har kommit igång bäst hittills.

Vad kan man då säga om lagen som har tränat mest hittills?

BK Rel verkar spela ett helt annat spel än ifjol. Ifjol levde man mycket på rutin, taktik och slagstyrka, medan man saknade en del i snabbhet. I år saknar man definitivt inte snabbhet med bröderna Bäckman åter i laget och Peder Bodén som nyförvärv. I matcherna jag har sett i år har man spelat offensivt i sitt innespel, där både Bäckmans, Stefan och stundtals även Bylle försöker hålla ner bollen. Ett vågat spel som är svårslaget om dom lyckas.

Lokal har tagit kliv framåt och kommer definitivt kunna ställa till med besvär för många seedade lag. 

KonTroll slog BK Rel i ena matchen jag såg och dom gjorde en bra match. Troll var redan ifjol ruskigt bra när vi mötte dom i motvind i 8-delen ifjol, kan dom hålla den nivån så är det inte roligt att möta dom...

I och med att My lämnade för BCZ så har Dom Röda för tillfället bara 1 tjej (om dom inte har hittat någon ny under de senaste 2-3 dagarna). Som lagledare i ett kvartsfinalslag hade jag börjat bli ganska nervös om man går in i maj månad med endast 1 tjej...

Imorgon är det dags för brännbollsserien igen och det verkar som att det är många lag som har tänkt träna imorgon. Så är man brännbollssugen så rekommenderar jag starkt att man är på ängarna vid 13-tiden ungefär, för det kommer finnas bra matcher att kika på (om man inte spelar själv).

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards