Salming

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Strutsboa - 2 maj 2014 00:59

Kl. 14.00 på Valborg skulle omgång 4 av Brännbollsserien äga rum. Vi i Salming skulle träna kl. 13.30, så vi kände att det passade bra att spela i brännbollsserien igen. När vi kom till ängarna vid 13.30 såg det dock ut såhär:

 

Efter någon kvarts haglande, så började det lugna ner sig och solen börjad titta fram. Lagom till matchstart hade haglet hunnit smälta bort och det blev helt plötsligt rätt bra väder för spel.

Salming, Smashboosters, Bränn inte bullen, Lokal och Plakat pirat kom till spel idag och flera av lagen hade tyvärr problem med att få ihop tillräckligt med tjejer idag, så vissa av matcherna spelades med 7 killar och 1 tjej.

Salmings lag för dagen bestod av Eric (vilade inne), Johan, Petter, Olof, Sami och Julia från Salming, samt inlånade Peter Holm (Svinto), Jesper Karlberg (Dom röda), Peter Arkhult (BCZ) och Gustav Pettersson (Brännbollsgeneral).

Den första matchen spelades mot Bränn inte bullen och Salming vann lotten och fick börja ute, Bullen åkte på två utebränningar innan det var sidbyte. Salming åkte relativt tidigt på en utebränning efter knackigt slagande under första minutrarna. Efter det höjdes nivån och man fick även utrymme för att slå några markbollar med Sami och Arkhult. Slutsiffrorna skrevs om jag inte missminner mig till en seger med 19p för Salming.

I match #2 blev det spel mot Plakat Pirat och denna gången var det Salming som fick börja slå. Slagandet såg betydligt bättre ut, jag tror inte vi var sista slagare någon gång (möjligen 1 gång) och det fanns en del utrymme för markbollar. Plakat Pirat hade det lite tungt i sitt slagande och åkte på 3 eller 4 utebränningar. Jag har dålig koll på resultatet, men jag fick höra från någon "tyckte dom sa 103-40". Där vill jag dock reservera mig, för jag tycker det lät lite väl mycket.

Bortsett från ett par minuter i matchen mot Bullen så tycker jag att samtliga spelare i Salming gjorde en bra insats. Johan var dock otäckt bra idag och tråcklade laget ur ett par lite krångliga situationer med sina enorma 2-konsslag. I övrigt kan man konstatera att nyförvärven Olof och Sami fortsätter imponera, vilket är väldigt kul att se!

Lokal - Smashboosters, 69-61

Salming - Bränn inte Bullen, 78-59

Salming - Plakat Pirat, 103-47

Lokal - Bränn inte Bullen, 60-79

Plakat Pirat - Smashboosters, 85-49

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards