Salming

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Strutsboa - 7 maj 2014 16:24

Att inte kunna vara med laget och träna är frustrerande, längtan blir bara större och större. Här borta är baseball det närmaste brännboll man kan komma, men brännboll är ju såklart roligare. Man får hitta en liten gräsplätt, ta med sig brännbollsträet, några tennisbollar, och slå lite nu och då. Kanske ta med sig någon kompis så det blir ännu roligare.

Nästan varje dag läser jag om att laget ska träna, eller hur träningen gick. Jag kikar också dagligen efter nya inlägg här på bloggen eller på brännbollsbloggen för att se om det är någonting som har hänt. Jag pratar också med flera i laget nu och då, men suget på att få spela brännboll blir inte mindre för det, tvärtom, det blir bara större!! Men som tur är dröjer det bara två veckor innan jag äntligen kan vara på plats med laget och träna!! Jag är dock inte orolig att tappa allt för mycket i svingen på grund av tennisen, men det är ju inte riktigt samma sak ändå.

Nu när jag inte har några matcher kvar för terminen, och träning som sker på egen hand, så finns det mycket tid att kunna slå lite på. Speciellt nu under ”finalsweek” kan man behöva tänka på något annat en liten stund. Att fokusera på något roligt istället för bara på studierna.

 

Som motivation sen i augusti har jag en av mina vinnar-tröjor på väggen, samt mitt brännbollsträ sedan efter jul. Alltid lika skönt att titta på väggen, motivationen och längtan kommer som ett spjut genom kroppen. Det är också alltid lika roligt att förklara vad det betyder för alla som kommer in i mitt rum, alltid roligt att förklara ”burnedballs” för de som inte vet vad det är för något.

Ses om knappt 2 veckor på ängarna!

/Hanna

Av Strutsboa - 7 maj 2014 15:53

När man själv har Adblocker tänker man inte på att det förekommer reklam här på bloggen och att det ser ganska illa ut. Så när jag idag loggade in via en dator som inte har Adblocker insåg jag hur mycket reklam det var och bestämde mig för att köpa bort reklamen i ett kvartal så att det ser bättre ut för läsarna.

Senare idag kommer det ett intressant gästinlägg från en Salmingspelare, håll utkik efter det!

Av Strutsboa - 7 maj 2014 00:07

På söndagen spelade Salming två träningsmatcher mot High Rise och det var även Peter Nyströms debut i laget. Salming ställde upp med: Eric, Johan, Petter, Olof, Sami, Oscar, Peter, Karin och Julia från ordinarie laget och lånade in Peter (Svinto) och Mikael (Plakat). 

Båda lagen spelade bra, men Salming var strået vassare i båda matcherna. Det blev 0-0 i utebränningar i båda matcherna och High Rise såg väldigt slagsäkra ut, trots att man har tappat 5 (minst) tongivande spelare till andra lag. Salming hissade väldigt bra under båda matcherna, men man missade en del sorkar. Peter Nyström slog bra och imponerade för att vara årets första träning. Av första träningen att döma kan man konstatera att han kommer bli väldigt nyttig för Salming.

Idag (tisdag) spelade Salming två nya träningsmatcher och den här gången var det KonTroll som stod för motståndet. 1-0 och 2-0 i utebränningar gav två klara segrar för Salming. Men det var kul att se att KonTroll vågade spela offensivt på 1-slag och försöka hålla ner bollar direkt när läge gavs. KonTroll saknade även ett par spelare, bland annat långslagande Hampus Helmersson och med hans hissar kanske laget hade klarat sig från någon/några av dagens utebränningar.

Salming spelade idag med: Eric, Johan, Petter, Olof, Sami, Karin, Julia, Peter (Svinto) Mikael (Plakat). Dagens två matcher var Salmings bästa för säsongen, i alla fall slagmässigt. Det var aldrig nära utebränning trots att 3 (stundtals 4) spelare slog markbollar. Man spelade snålt i båda matcherna och det var många spelare som imponerade stort idag.


Det är skönt att se att formen är i stigande kurva och trots att det fortfarande är länge till Yran så börjar det se riktigt bra ut. 

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards