Salming

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Strutsboa - 15 maj 2014 06:15

Berätta om fjolårets Yra!

Oj, det är helst inget man vill prata om. Efter att ha gjort vår bästa yra någonsin spelmässigt 2012 (förlust i 8-del mot BCZ med fyra poäng efter en utebränning) så var vi ordentligt taggade som vanligt inför fjolåret. Tyvärr blev det tidigt klart att Mats inte kunde vara med pga utlandsresa så vi började tidigt leta ersättare. Två klövsjöbor blev lösningen och Sven och Tomas från Nöudöka värvades. Båda har vi både mött och spelat mot tidigare så vi visste det skulle bli bra.

Gruppspelet flöt på bra och eftersom vi inte får nån matchträning hemma i Östersund så är det skönt att komma igång. Spelet blev bättre och bättre och vi vann gruppen enkelt. På lördagen stod Gaypolisen för motståndet och en seedningsplats på spel. Vi vann lotten och slog bra inne. Spelet flöt på fint och det kändes bra inför sidbyte. Gaypolisen spelade fin brännboll med en kille som la flera fina markbollar. Dock dubbelmissade dom mycket mer än vad vi gjorde och det kändes som att matchen gick till oss. Men som denna sporten är så ska ju poängen räknas samman och då blev det förlust med 8 poäng tror jag det var. Efter att ha spelat brännboll i 14 år så får man en känsla av hur det har gått och jag fick inte ihop det. Gick till sekritariatet för att kolla poängen och då är inte deras dubbelmissar räknade. Surt sa räven och ett tidigare respass än vad vi hade hoppats på. Så räkna med ett taggat Fastball i år!



Några förändringar i truppen i år?
Truppen ser till stora delar ut som ifjol. Glädjande är att Mats Harneryd är tillbaka. Tungt avbräck dock då inte Andreas Sundelin kommer till spel i år. P-O Persson är också borta så vi får byta brännare.

Johanna Runesson och Rebecca Lips är nya tjejer för i år och det blir deras första större turnering. Bägge har spelat i Klövsjö och det ska bli riktigt kul att se vad dom kan tillföra.


Din syn på de nya regeländringarna?

Äntligen!!! Som sista? större turnering inför även VM två slag bränd i gruppspelet och det var banne mig på tiden. Jag har ju alltid förespråkat två slag bränd eftersom man ska gynnas av att vara duktigt på att slå. Ett praktexempel från fjolårets gruppspel var när vi mötte ett av lagen och började ute. Vi tog varenda lyra men lyckades inte bränna nån spelare eller bränna ute motståndaren. Orsaken? De hade 4 spelare som slog runt hela laget och resten träffade aldrig bollen. I halvlek låg vi under med 18 poäng trots att vi hade spelat i stort sett perfekt ute. Hade det varit en "två slag bränd" match hade vi varit i ledning. Det blir väldigt konstigt att man skall gynnas av att missa tycker jag.

När det gäller att kolla poängräkningen tror jag att man skulle testa det längre fram i turneringen först. Från seedningsmatch och framåt för att se hur det funkar. Då är det fler domare per match och det blir nog inte samma tryck på domaren som det kan bli i gruppspelsmatcher där vissa domare dömer själva. Men ett bra initiativ även om jag hellre ser poängblock på alla matcher istället.

Och hur går det i år?

Målsättningen för oss i år är att först och främst åter bli seedade. Det har vi kapacitet för. Sen så skulle det vara riktigt skoj att gå längre än vad vi gjort tidigare och kvartsfinal ser jag inte som ett omöjligt mål med en bra lottning och en bra dag.

Min topp fem lista ser ut som följer. Lottningen har jag inte riktigt koll på så det blir som det blir.

1. BK REL 2. BCZ 3. Salming 4. Fantomen 5. Ubermensch

Fredrik Lindman
  

Du har nu vunnit tre raka slagtävlingar mot Frank. Vad beror det på? Är det tur, skicklighet eller att du fegar och inte tar i när du slår? Eller är Frank helt enkelt värdelös?

Ja vad ska man säga. Jag är en otrolig tävlingsmänniska och älskar att pressa och testa mig själv i olika situationer. Har spelat väldigt mycket golf där det mentala spelet är otroligt viktigt. Det tillsammans med att jag har spelat brännboll väldigt länge och har ett säkerhetsslag som alltid sitter. Att jag skulle fega och inte tar i max stämmer mycket bra då det gäller att spöa Frank. Inte att slå längst. Per Frank är en otroligt stabil slagare men jag har lyckats fått ett litet mentalt övertag och det är det lilla som skiljer. Men lite värdelös är han.

Bloggen säger tack och önskar Fredrik och Fasball lycka till!

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards