Salming

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Strutsboa - 16 augusti 2014 23:44

Först hade vi inget lag. Sen hade vi nästan ett lag. Slutligen blev vi för många. Det löste sig genom att Julia spelade med Svinto.

10 lag deltog i årets sista Umeå-cup och så här såg grupperna ut:

Grupp 1. BK Rel, Dom Röda, Lokal, Plakat Pirat och Kosläpp (Kontroll/Hjärnsläpp)
Grupp 2. Salming, Bränn inte Bullen, Herman och hans hund, Kenya Bridgeklubb och Svinto

Som vanligt var det lite blandade lag men jag tror de flesta hade större delen av sina ordinarie. Arken och PH spelade med Dom Röda, Andrea Swärd och Rikard Höög spelade med BK Rel. Vi plockade in Micke Samuelsson från Plakat Pirat och Jörgen och Oskar Nilsson från Styva. Bränn inte Bullen hade bara fem ordinarie och totalt åtta spelare i truppen, samt endast två tjejer. Måste vara första gången det hänt. Bullen gjorde med tanke på detta en bra cup tycker jag. Speciellt mot oss i gruppspelet.

Julia Pettersson slår mot Salming
 

Vi inledde turneringen mycket bra. Speciellt matcherna mot Herman och Kenya då vi hade många fina markbollar.
I semin mot Dom Röda gjorde vi vår bästa match på utespelet. Vi hade det dock väldigt tufft på innespelet då vi fick slå som sista slagare flera gånger. Bland annat tre gånger i rad. Dom Röda hade bränt ut sig på sitt innespel och vi var bitvis lite för optimistiska. Det ordnade sig och vi vann säkert till slut.

                                       

Många gånger när jag stått hemma i Ljungaverk och Ånge och nött slag har jag haft en tanke i huvudet för att peppa mig själv.  -Det är final och jag är sista slagare mot BK Rel. Allt hänger på det här slaget.
BK Rel har alltid varit mina förebilder och för mig har det inte funnits något större än att få göra just detta. När jag spelade med Solna Brännboll 2004 gick jag in och hissade två gånger som sista mot BK Rel i en kvartsfinal, men det var ju inte samma sak. Nu fick jag "äntligen" chansen och det gick bra.

BK Rel hade ett riktigt starkt lag och vann stort i kvart och semi. Finalen var inte felfri från något av lagen men ingen katastrof. Vi hade fördel av att vi vann lotten och det var jämnt in i det sista.

Tycker att vi genomgående spelade väldigt bra ute hela turneringen. Inne var det också riktigt bra men lite darr ibland.

Salming efter vinsten
 
Stående fr vänster: Oscar Stenberg, Petter Lundqvist, Oskar Nilsson, Johan Boström, Peter Nyström, Micke Samuelsson och Per Frank
Sittande fr vänster: Karin Göthberg, Eric Boström, Emil Granberg, Hanna Elfving och Jörgen Nilsson

Stort tack för i år!


Såg inte till några uppskrivna resultat. Här är dom jag skrev upp:

Gruppspel
Salming - Herman och hans hund 72-46
Salming - Kenya Bridgeklubb 79-40
Salming - Svinto 84-65
Salming - Bränn inte Bullen 70-62

Kvartsfinal
BK Rel - Herman och hans hund 102-53
Lokal - Bränn inte Bullen 75-67
Salming - Plakat Pirat 117-48
Dom Röda - Svinto 78-73


Semifinal
BK Rel - Lokal 100-51
Salming - Dom Röda 83-60

Final
Salming - BK Rel 75-73

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards