Salming

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Strutsboa - 21 april 2015 21:34

För några dagar sedan fick jag höra ett rykte om att det extremt klassiska laget Visst är det fint att älska med rödhåriga? planerar att göra en reunion i och med jubileumet att det var 30 år sedan deras vinst i brännbollsyran. Få lag har varit så karismatiska i cupens historia så jag var tvungen att kolla upp om ryktet stämmer och jag kan med glädje säga att det verkar stämma. Så här svarade Dick Selberg när jag frågade honom om laget gör comeback i år.


"Ja, vi kommer å samla ihop laget från Norge, Stockholm, Göteborg å Växjö, men tyvärr verkar det va för få som ska spela. Vi kommer att ha ett lag men jag vet inte om vi kommer å heta rödhåriga. Det känns inte rätt att heta rödhåriga om vi blir 3 som spelar, men vi kommer å synas jag lovar!"

När jag frågade om det var okej att jag skrev ett inlägg om det här så svarade Dick:

"Det blir bra å skriv att vi siktar på semi!"



För er som är för unga för att ha koll på vilka "Rödhåriga" är, så kan jag garantera er att det var ett extremt sevärt lag. När man som litet barn sprang runt på ängarna så var alltid rödhåriga laget som man tyckte var roligast. Man skulle kunna säga att de var ungefär som nutidens Fantomen - ett väldigt bra lag med mycket show! Personligen så hoppas jag väldigt mycket på att få lottas mot Rödhåriga i år, det skulle få vara en ära att få möta det klassiska laget!

Se nu till alla brännbollsälskare att gilla, dela och sprida det här inlägget så att ett av brännbollshistoriens bästa och roligaste lag kanske blir ännu mer motiverade att göra en bejublad comeback. 

Vi på Salmingbloggen håller alla tummar vi har för att detta blir till verklighet!

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards