Salming

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Strutsboa - 23 april 2015 23:55

Efter några års bloggande så sätter fantasin många gånger stopp för att inlägg ska skrivas. Ofta finns motivationen, men idéerna saknas. Det känns nämligen som att man har skrivit igenom det mesta redan och att det är svårt att hitta nya saker att skriva om. Därför vänder jag mig nu till er och önskar att få tips på vad ni vill läsa om. Som ni vet är jag ingen stor fanatiker av att skriva listor (gjorde dock ett undantag idag), så jag håller mig helst undan det. Idag har vi haft 258 unika besökare, vilket är en väldigt bra siffra den här tiden på året, så någon av er 258 läsare borde ju kunna ha någon rolig idé tycker jag. Det går bra att tipsa genom en kommentar här på inlägget eller skicka ett mail till bostream_nr13@hotmail.com.


Idag betalade jag förresten bloggplatsen för att göra Salmingbloggen reklamfri. Jag ber om ursäkt för att ni har tvingats dras med reklam under den senaste tiden. Jag märkte idag att det var en massa reklam på bloggen när jag satt vid en dator som saknade adblocker, men nu ska det som sagt vara borta.

Sedan vore det roligt om brännbollsforumet kunde komma igång. Jag kanske startade det lite väl tidigt när jag startade det innan nyår, men om inte annat så kan vi väl försöka oss på en nystart? För de som har missat att det finns ett brännbollsforum så är adressen:
http://brannboll.forum24.se/brannboll.html

Av Strutsboa - 23 april 2015 11:45

Jag är väldigt hockeyintresserad och jag hejar på NHL-laget Montreal Canadiens. Grundserien där är avklarad och slutspelet har precis påbörjats. I NHL finns det ett pris som heter Hart Memorial Trophy som delas ut till den mest värdefulla spelaren under grundserien. Det har länge pågått heta debatter huruvida Montreals målvakt, Carey Price, eller Washingtons forward, Alexander Ovechkin, ska få priset i år och det råder fortfarande delade åsikter även efter att säsongen är avslutad. All debatt kring det fick mig att fundera över vem som egentligen är Yrans mest värdefulla spelare? Som ni alla vet så brukar jag inte gilla att skriva listor, men just idag gör jag ett undantag och försöker gå igenom detta ämne. Så håll i hatten och passa på att njuta, för det här händer inte ofta...

Till att börja med så skiljer min definition ganska mycket ifrån hur man i NHL gör sin bedömning. I NHL ger man nästan oavkortat priset till den bästa spelaren, trots att priset heter "mest värdefulla". Dessutom går nästan alltid priset till ett topplag. I min egen bedömning kommer jag delvis att ha lagets styrka i bedömning, men i första hand kommer det vara hur viktig spelaren är för sitt lag. I mina ögon så har många av topplagen för många bra spelare för att en enskild spelare skulle vara turneringens mest värdefulla spelare. Salming, BK Rel, BCZ, Fantomen, mfl skulle med andra ord kunna klara sig hyfsat även om en toppspelare saknades, men vissa lag tror jag skulle bli hårdare drabbade. 


#1 - Olle Fahlström, Vi är bäst i medvind
- När Olle har en bra match, vilket han oftast har, så kan Medvind slå vilket lag som helst. Final i Yran 2013 och även en sommarcupsfinal är största meriterna hittills. Utöver att Olle är en grym spelare så är han även lagledare för laget och har ett stort ansvar. I mina ögon är han Yrans viktigaste spelare.

#2 - Mikael Samuelsson, Plakat Pirat
- På ett sätt är nog Mikael ännu viktigare än Olle för sitt lag, men den här gången får han nöja sig med en andraplats på listan. Mikael är en väldigt duktig spelare som hade höjt de flesta seedade lagen och han är även en stor brännbollsälskare som har spridit stor pepp i övriga laget. Med Mikael i laget så slåss Plakat Pirat definitivt om seedning - utan Mikael hade det varit betydligt svårare.

#3 - David Lundqvist, Bränn inte bullen
-
Även här har vi en lagledare. David är väldigt komplett som brännbollsspelare och kan både slå högt och lågt. Enligt mig är David lagets säkraste hissare och även lagets bästa poängslagare. Med David i laget kan Bränn inte bullen slå vilket lag som helst, det vittnar bland annat förcupssegern ifjol om. Utöver det har Bullen ett par semifinaler i Yran och ett par sommarcupsfinaler och David är allt som oftast lagets bästa spelare i cuperna.



Bubblare:
Joakim Rådeström/Anders Norlund, Västteg klass 3b

- Dessa två spelare tycker jag historiskt är cupens mest värdefulla spelare för sitt lag. Tre titlar och ytterligare ett par finaler för Västteg har till stor del berott på Jocke och Anders prestationer. På senare år har Västteg åkt på tre väldigt knappa förluster mot bra motstånd och 2012 i 8-delen mot oss så var det just dessa två spelare som gjorde att matchen blev jämn. Det som gör att de inte riktigt tar sig in på topp-3 är just att de är två spelare.



Håller ni med eller är jag helt fel ute? Har jag glömt någon spelare som borde vara given på en sådan lista? Kommentera gärna eller skriv er egen lista.

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards