Salming

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Tips på inlägg önskas!

Av Strutsboa - 23 april 2015 23:55

Efter några års bloggande så sätter fantasin många gånger stopp för att inlägg ska skrivas. Ofta finns motivationen, men idéerna saknas. Det känns nämligen som att man har skrivit igenom det mesta redan och att det är svårt att hitta nya saker att skriva om. Därför vänder jag mig nu till er och önskar att få tips på vad ni vill läsa om. Som ni vet är jag ingen stor fanatiker av att skriva listor (gjorde dock ett undantag idag), så jag håller mig helst undan det. Idag har vi haft 258 unika besökare, vilket är en väldigt bra siffra den här tiden på året, så någon av er 258 läsare borde ju kunna ha någon rolig idé tycker jag. Det går bra att tipsa genom en kommentar här på inlägget eller skicka ett mail till bostream_nr13@hotmail.com.


Idag betalade jag förresten bloggplatsen för att göra Salmingbloggen reklamfri. Jag ber om ursäkt för att ni har tvingats dras med reklam under den senaste tiden. Jag märkte idag att det var en massa reklam på bloggen när jag satt vid en dator som saknade adblocker, men nu ska det som sagt vara borta.

Sedan vore det roligt om brännbollsforumet kunde komma igång. Jag kanske startade det lite väl tidigt när jag startade det innan nyår, men om inte annat så kan vi väl försöka oss på en nystart? För de som har missat att det finns ett brännbollsforum så är adressen:
http://brannboll.forum24.se/brannboll.html

 
 
Ingen bild

Mig

24 april 2015 07:30

Hej!
Kan du inte skriva om brännbollen i övriga Sverige. Vilka andra cuper finns? Traditioner? Varför blev just Umeå Mekkat? Finns det någon som sägs vara grundaren till yran som fortfarande lever/är intresserad?

Har det varit snö på yran nån gång? Har det varit storm? Berätta om lite extrema väder.

 
Ingen bild

ett fan

24 april 2015 16:54

Jag vill veta allt om den legendariska brännbollstrubaduren i Glennboll, hur kommer det sig att han spelar som en gud med så hög promillehalt och senare även sjunger och spelar musik lika bra.

 
Ingen bild

Mariehem

25 april 2015 09:01

En rad eller två om Mariehemslagen, Pyroman på plan, Maiden FC, Pappa Betalar.

 
Ingen bild

Salmingbloggen

25 april 2015 23:33

Jag hade faktiskt också tänkt mig en intervju med Pyroman på plan, men lagledaren där tackade nej till en intervju så tyvärr lutar det åt andra söndagen i rad utan ett inlägg.

Kommer nog försöka få tag på Maiden FC eller Pappa Betalar istället.

Om någon känner lagledaren i något av dessa lag får ni gärna hjälpa mig att komma i kontakt med dom. Antingen som en kommentar här, via ett mail till bostream_nr13@hotmail.com eller via ett sms till 070-625 83 80.

 
Ingen bild

Mig

26 april 2015 22:29

Tack för bra i lägg om Brännbollens Mekka!
Kan man skriva ett inlägg om legendariska domare? Dom som brukar döma finalerna-vilka är dom? Hur väljs dom ut?

 
Ingen bild

Malin

26 april 2015 22:33

Hejhej!
Jag har hört ett rykte om att under storhetstiden gjordes det specialregler under maj månad med just brännbollsträn på flygen. Att man fick ta dom som handbagage, eftersom det svämmade över med brännbollsträn som skulle upp och spela yran. Coolt! Stämmer detta verkligen?

 
Ingen bild

OS

2 maj 2015 21:44

Det vore kul med lite nya uppdaterade listor (vet att vk-bloggen gjorde några listor för ett par år sen) på bästa kastarmar, slag och andra intressanta spelare som befinner sig på ängarna under yran.

 
Ingen bild

Salmingbloggen

3 maj 2015 00:22

Listor är det som genomgående har efterfrågats klart mest under mina år som brännbollsbloggare, men tyvärr är det också det som jag helst håller mig undan.

När man spelar i ett lag så har man dels en tendens att favorisera sina egna spelare. Sedan som lagledare så undviker jag gärna att skriva listor eftersom att jag inte vill rangordna med- och motspelare, då det alltid skapar åsikter hur jag än skulle ranka.

Men förhoppningsvis ska jag kunna komma med någon/några listor innan yran.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 2 september 2023 20:00


Grupp AMagnum P.I - Äh, nu tar vi helg! 67-27High rise - Fjöl av 77-69Magnum P.I - Plakat pirat 81-61 High rise - Äh, nu tar vi helg! 67-36Fjöl av - Magnum P.I 83-56Plakat pirat - Äh, nu tar vi helg! 52-39High rise - Plakat pirat 114-42Plakat pirat...

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards