Salming

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Brännbollsserien omgång 5!

Av Strutsboa - 13 maj 2015 20:36

Idag var det dags för omgång 5 av brännbollsserien och alla som spelat eller har läst mina tidigare inlägg om brännbollsserien, förstår säkert att det regnade idag. Jag tror att det har varit uppehåll en vecka, men då var det snudd på minusgrader istället, så vädret fortsätter att vara emot arrangörerna av brännbollsserien. Hur som helst så var det BK Rel-Lokal och Burnouts-Plakat Pirat på schemat ikväll. Inför varje omgång så säger jag till mig själv "idag ska jag skriva ner resultat och hur många utebränningar det blir", men varje gång så slutar det med att mestadelen av mitt fokus läggs på att försöka överleva i regnet och att noteringarna glöms bort. Jag ska ändå försöka göra en någorlunda sammanfattning av kvällens omgång.

BK Rel vann mötet mot Lokal med 2-0 efter två ganska jämna matcher, där Rel vann båda med ca. 10p. BK Rel klarade sig ifrån utebränning i båda matcherna, medan Lokal blev utebrända i den andra matchen (och kanske även i den första matchen). Framförallt i den andra matchen så hade Lokal allt i egna händer när de skulle börja slå, Rel ledde med 4-5p i halvtid och Lokal var ikapp med några minuter kvar, men några missar i rad innebar utebränning och förlust.

Värt att notera att BK Rel endast kom till spel med 8 spelare idag (5 killar och 3 tjejer) och att laget gjorde den bästa insatsen hittills i år som jag har sett. Johan och Peter Bäckman slog väldigt bra idag och var klara matchvinnare i dagens matcher. 

I den andra matchserien så såg jag inte allt för mycket, men jag vet att Burnouts klarade sig ifrån utebränning i den första matchen medan Plakat Pirat åkte på 2 eller 3 utebränningar och Burnouts vann således stort. I nästa match började Plakat Pirat med att åka på 2 utebränningar i sitt innespel. Burnouts åkte på en sen utebränning och det blev lite nerv, men den kom för sent för att Plakat skulle kunna pressa Burnouts på allvar. Burnouts vann med 7-8p har jag för mig. Här såg jag alldeles för lite för att kunna ge beröm till enskilda spelare.

Omgång 5:
BK Rel-Lokal 2-0
Burnouts-Plakat Pirat 2-0

Ställning efter 5 omgångar:
BK Rel 10p
Burnouts 9p
Lokal 8p

Plakat Pirat 3p

Sista omgången:
BK Rel-Plakat Pirat
Lokal-Burnouts

Det mesta talar för att BK Rel tar hem serien nu efter dagens 2-0 seger mot Lokal. Vinner Rel mot Plakat i sista omgången så är seriesegern säkrad. Roligt dock att både Lokal och Burnouts har teoretisk chans till seger enda in i sista omgången, men de får som sagt mest troligt göra upp om andraplatsen på nästa onsdag (i förmodat regn).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 2 september 2023 20:00


Grupp AMagnum P.I - Äh, nu tar vi helg! 67-27High rise - Fjöl av 77-69Magnum P.I - Plakat pirat 81-61 High rise - Äh, nu tar vi helg! 67-36Fjöl av - Magnum P.I 83-56Plakat pirat - Äh, nu tar vi helg! 52-39High rise - Plakat pirat 114-42Plakat pirat...

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards