Salming

Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Brännbollsyran 2015! del 5 av ??? (Övriga lag)

Av Strutsboa - 3 juni 2015 13:47

Eftersom att jag inte riktigt fick med allt jag ville skriva om senast när jag kommenterade övriga lag så kommer här ytterligare ett inlägg om det.

 

8 nya seedade lag i år!
- Bränn inte bullen, Burnouts, Västteg klass 3b, Skogsägarna, Plakat Pirat, Högst är större än längst, Oense och Hårt och fort!, är de 8 lagen som var oseedade ifjol, men som i år tog en seedningsplats. Stort grattis till alla er!

Kom till sekretariatet, Herman och hans hund, Smashboosters, Boston bruins, Peace paus, Fastball och Glada Dansken BK tappade sina seedningsplatser. Det kommer med andra ord finnas flera duktiga oseedade lag nästa år. Extra tråkigt att Sekretariatet bröt sin fantastiska svit med seedning i typ 100 år i rad, men jag hoppas att dom börjar på en ny svit nästa år!

Stolpe ut för BK Rel!
- För andra året i rad så förlorade man semifinalen med 1p och årets semifinal avgjordes på matchens sista slag. Det här var 8:e året i rad som BK Rel inte vinner brännbollsyran, vilket nog många inte skulle trott på om man sa för 8 år sedan. Laget har som sagt haft marginalerna mot sig under flera år, men 0 titlar och 1 final på 8 år är lite förvånande måste man ändå säga.

"Tidernas match?"!
- Semifinalen Salming-BK Rel har av många benämnts med saker i stil med "tidernas match" och den hör nog hemma där uppe i toppen någonstans i alla fall. Två väldigt bra lag möts, båda lagen spelar bra i ganska tuffa förhållanden och matchen är jämn från start till mål. Som extra krydda avgörs matchen som sagt i matchens sista slag.

Jag avslutar med ett par citat:
"Jag ställer mig upp efter den matchen och säger: "Vilken jävla match"
"Semi-finalen mot Rel var riktig brännbollsporr. Kan vara det bästa match jag sett!"
"Värsta jag har varit med om, hade 200 i puls under hela matchen och då är jag ganska neutral dessutom"

Tunga fall i seedningslistan!
- Esox, Boston och High rise blev ifjol: 5:a, 7:a och 8:a, men är till nästa år: 32:a, oseedade och 31:a. Det finns med andra ord flera väldigt duktiga lag som är lågt seedade (eller oseedade) nästa år, vilket kan röra om en del i grytan när lottningen sker.

Sehlberg till kvartsfinal!
- Väldigt imponerande av Sehlberg att gå hela vägen till kvartsfinal mot BK Rel, där krafterna dock tog slut. Särskilt starkt med tanke på att duktiga Therece Abnersson skadade sig under tjejcupen och inte kunde delta.

Brännbollsutopi når sin första 8-delsfinal!
- Om inte mina papper sviker mig så är det första gången som Brännbollsutopi når till 8-delsfinal! Laget har funnits under många år och det är alltid roligt när sådana lag når nya framgångar! Om jag har fel information i detta så får någon gärna rätta mig, men jag tror att det ska stämma.

 
 
Ingen bild

Högst är Större

3 juni 2015 14:21

Vi var inte seedade inför årets yra. Nu är vi seedade 17 efter att ni spöade oss.

Och kom ihåg att Högst ALLTID är Större än Längst!

 
Ingen bild

Högst är Större

3 juni 2015 14:21

Okej, åtgärdat.

 
Ingen bild

Salmingbloggen

3 juni 2015 14:22

Helt rätt, jag var lite snabb när jag skickade iväg inlägget så jag lyckades glömma både er och Plakat Pirat. Men nu är det korrigerat :)

 
johansson45@hotmail.com

johansson45@hotmail.com

4 juni 2015 23:14

Såg lilla gruppen mot fatonomen i 16-delen, måste säga att gruppen imponerade på mig, ingen utebränning och bara sista slagman 1 gång.

http://Erik Johansson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 2 september 2023 20:00


Grupp AMagnum P.I - Äh, nu tar vi helg! 67-27High rise - Fjöl av 77-69Magnum P.I - Plakat pirat 81-61 High rise - Äh, nu tar vi helg! 67-36Fjöl av - Magnum P.I 83-56Plakat pirat - Äh, nu tar vi helg! 52-39High rise - Plakat pirat 114-42Plakat pirat...

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards