Salming

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Strutsboa - 12 oktober 2015 16:58

Denna övergång har varit inofficiell under ett par månader, men idag fick jag klartecken om att gå ut med det på bloggen. BK Rel värvar alltså Fredrik Lindman från Fastball. Jag tog mig ett kortare snack med Fredrik för att höra hur han känner.

Hej Fredrik, självklart blir den första frågan "hur känns det?"

-Det känns bra. Ska bli riktigt kul att få lira med ett lag som har mycket goda chanser att vinna hela cupen.

Du har ju varit lagledare i Fastball under många år och har både bror och syster i laget, var bytet till Rel ett enkelt beslut?
-Nej det har det inte varit. Pelle frågade mig redan inför VM 2013 men då var det mycket som var på gång i mitt eget lag Fastball så tackade nej då. Blev även tillfrågad av Salming samma år. Ifjol tackade jag nej till både BCZ, Rel och Ubermensch så har ju verkligen fått chansen att lira med ett bra lag och om det inte hade varit så kul att försöka störa Umé-lagen med ett utsocknes-lag hade jag nog redan lirat med Rel eller Salming. Så absolut att jag har övervägt att prova ett år för att se hur det känns men det har inte känts rätt förrän nu.

Jag förstår, kändes det då enklare eller svårare att lämna fastball i och med att ni blev oseedade i år?

-På ett sätt så känns det enklare men samtidigt så är ju Fastball mitt lag och att svika laget när jag behövs som allra mest kanske är ju inte helt kul heller. Men jag blir ju inte yngre och det är ju egentligen ganska sjukt att jag tackat nej till att spela med dem bästa lagen i världen för att lira med Fastball som med en oerhört gynnsam lottning, plus att alla i laget gör sin absolut bästa turnering någonsin. Så skulle vi kanske eventuellt kunna vinna hela cupen. Det är långsökt såklart men samtidigt det som har drivit på att jag spelat kvar de senaste tre åren.


Givetvis blev mina lagkamrater i Fastball lite besvikna men samtidigt så förstod dem att jag ville testa innan det är försent och ingen vill ha mig längre. Jobbigt såklart men samtidigt jättekul att få lira Bk Rel som jag har tränat med i Umeå de senaste två åren och känner rätt väl.


Tror du att Fastball kommer kunna leva vidare utan sin lagledare?
-Fastball kommer absolut att leva vidare. Truppen är bredare och bättre än på många år och alla är taggade att lira vidare några år till i varje fall. Jag har ju skrivit på för ett år bara i BK Rel så tanken är väl att jag ska vara tillbaka i Fastball (om jag får) när vi förhoppningsvis är seedade igen.

Skönt att höra! Till sist frågan som jag tror att alla Fredrik Lindman-fans runt om i landet undrar mest över: kommer du fortsätta spela i din oranga vägverket-klädsel?

-Hela vägverket-klädseln behöver sin förklaring nu känner jag efter alla dessa år. Orange är min favoritfärg och den syns samtidigt väldigt bra. I dem första upplagorna av Fastball spelade jag mellan konerna och spindlade vilket gjorde att mycket kast gick genom mig och därför så tyckte jag att jag kunde ju vara lite färgglad för att synas bättre. Hade praot på vägverket som liten och tänkte att det blir ju perfekt och samtidigt lite roligt att spela i en komplett vägverket uniform och på den vägen är det :) Men som svar på frågan så kanske kommer jag lira i nåt plagg, men det har jag faktiskt inte pratat med Pelle om än. Vi får se ;)


Tack så mycket för intervjun!

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards