Salming

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Strutsboa - 15 oktober 2015 19:15

#33 (Petter) = Frida Sandström (Dom Röda)

-Jag har alltid förespråkat att ha tjejer som kan slå poängslag eftersom de nästan aldrig löper på eget slag. Jag har sett Frida slå i många matcher och hon har väldig bra träffprocent och är duktig på att få ut ickelyror, vilket hon bl.a lyckades mot mig själv i finalen i Brännbollsyran i år. Hon är snabb vilket är ett stort plus, så att löpa två koner på killarnas slag kommer inte vara något problem. Hon har dessutom ett väldigt bra kast.

#34 (Jesper) = Per-Anders "PA" Enquist (Übermensch)

-Med PA i laget så har jag ytterliggare en jack of all trades. En av yrans bättre poängslagare och även en säker hissare. Han har dessutom bra klipp i armen och kommer göra sig bra på mellandistans med sitt snabba hårda kast.

#35 (Arken) = Peter Holm (Svinto)
-

#36 (Micke) = Anton Alex (BCZ)

-Ärligt talat den som är mest av en chansning hittills i det här laget då jag tyvärr har sett ganska lite av honom. Men det jag HAR sett, och även hört, är extremt imponerande. Antons stora styrka är framför allt i innespelet. Varenda träff är en satelit långt över tredje kon som alla joggar långkon på. Det finns inte så mycket mer att säga. Hårda, långa träffar. Av de tre träningsmatcher jag sett honom spela i våras så missade han inte ett slag i de två första. Jag har tyvärr inte sett honom så mycket mer än det och har svårt att uttala mig om hans träffsäker över tid. Men en sak jag vet är ju att ingen är dålig i BC Z. Som lite extra krydda är han även extremt snabb och fullständigt outtröttlig! Att vara bästa brännbollsspelare i thoughest i år på 50.56 säger allt om den saken! I utespelet är han ytterligare en trygg, säker och hårt jobbande spelare. Han täcker av stora ytor och är riktigt lyrsäker. Har inte någon spektakulär arm men kastar verkligen inte heller dåligt. Med en triangel på PH, Ludde och Alex längst bak i utespelet ställs det extremt höga krav på innelaget för att kunna slå långa slag på ytor.

 

#37 (David) = Joanna Larsson (Bränn inte bullen)

-En av dem bästa tjejerna i min mening. Allround.


#38 (Jonathan) = Jakob Olofsson (Svinto)
-

#39 (Frank) = Jon Brydsten (Übermensch)

-Mycket slagsäker och har en monsterarm när det behövs.

#40 (Lindman) = Stefan Lindman (Fastball)
-Grymt bra allround-spelare. Kan slå alla typer av slag och går att ställa precis vart som helst ute. Fenomenal brännare.

 


Erics kommentar:
-Tyvärr lite mer glest med kommentarer hittills i den här rundan, men jag hoppas att de trillar in allt eftersom. Petter och David tar sina första tjejer och nu är det bara Arken som ännu inte har valt någon tjej i draften. Evighetsmaskinen Anton Alex valdes som #36, personligen hade jag förväntat mig att han skulle gå tidigare än så. Lindman övergår från att ta spelare från sitt nya lag till att ta en spelare från sitt förra lag. 

Det finns fortfarande många guldkorn som inte är valda och vissa spelare måste jag erkänna skulle bli valda betydligt tidigare. Än så länge är dock bara #40 spelare valda och det finns mycket fler duktiga brännbollsspelare än så, så egentligen ska man kanske inte bli allt för förvånad.

Som jag nämnde i reglerna innan så har jag haft någon form av regel om att spelaren måste ha spelat under 2015 för att godkännas som en aktiv spelare. Det har inte varit helt enkelt att veta vilka spelare som ska godkännas eller inte ibland, men jag har försökt diskutera med de som är med för att få en rättvis bedömning. Vissa spelare har nekats av mig, medan andra har tillåtits. 

För övrigt så är hela draften genomförd nu! Jag trodde att det skulle ta längre tid och jag var lite orolig att någon skulle tappa intresset under tidens gång, men den har flutit på väldigt smidigt. 

 

Lagen hittills:

Petter Lundqvist (Salming)
Eric Boström (Salming)
Oskar Nilsson (Salming)
Joakim Rådeström (Vätteg Klass 3b)
Olof Bylund (Salming)
Frida Sandström (Dom Röda)

Jesper Karlberg (Dom Röda)
Johan Boström (Salming)
Johan Hjelmer (Dom Röda)
Hanna Elfving (Salming) 
Andreas Rågfeldt (Dom Röda)
Per-Anders "PA" Enquist (Übermensch)

Peter Arkhult (BCZ)

Stefan Sjöström (BK Rel)
Tobias "Bobbo" Hedman (BCZ)
Simon Hansson (BK Rel)
Hampus Helmersson (BK Rel)
Peter Holm (Svinto)

Mikael Samuelsson (Plakat Pirat)
Karin Göthberg (Salming)
Peter "PH" Holmström (BCZ)
Pernilla Bern (Bränn inte bullen) 

Christoffer "Ludde" de la Motte (Dom Röda) 
Anton Alex (BCZ)

David Lundqvist (Bränn inte bullen)
Johan Bäckman (BK Rel)
Rikard Höög (Fantomen BC)
Ola Molin (Fantomen BC)
Simon Ingvarsson (Svinto)
Joanna Larsson (Bränn inte bullen)

Jonathan Elgh (Lokal)
Simon Lundmark (Lokal)
Olle Fahlström (Vi är bäst i medvind)
Alicia Nilsson Rådeström (Salming)
Petter Johansson (Svinto)
Jakob Olofsson (Svinto)

Per Frank (Fastball/Salming)
Johannes Ivarsson (Salming)
Jonathan Brolin (BCZ)
Andrea Swärd (BK Rel) 
Carina Emanuelsson (BCZ)
Jon Brydsten (Übermensch)

Fredrik Lindman (BK Rel)
Helen Aggevall (BK Rel)
Peter Bäckman (BK Rel)

Jeanette Asplund (BK Rel)

Jonas Tobiasson (BK Rel)

Stefan Lindman (Fastball)

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards