Salming

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Strutsboa - 18 oktober 2015 16:22

#73 (Lindman) = Per Tobiasson (BK Rel)

#74 (Frank) = Mikael "Tunnan" Thunberg (BCZ)
Underskattad allroundspelare med massor av finalrutin. Fantastisk på markbollar och mycket säker hissare.

#75 (Jonathan) = Samuel Aho (Mighty Blackout)
#76 (David) = Olle Nilsson (Bränn inte bullen)
-Kraftigt underskattad brännare som även är bra på att slå icke lyror.

#77 (Micke) = Oskar Sandström (Übermensch)

-Den andra unga killen som gick från ett okänt kompislag (samma okända kompislag) till Übermensch i år. Väldigt samma detaljer som Erik och jag hade lika gärna kunnat välja Oskar och Erik i omvänd ordning. Ända anledningen till att jag valde den ordning jag gjorde är som straff för att Oskar till år har, till min stora besvikelse, tränat bort vad jag har tyckt varit en av yrans absolut häftigaste svingar. Nu slår han som alla andra, sjukt tråkigt! Fråga han någon gång hur han slog förut så får han visa, eller mig, jag tycker också det är väldigt kul att visa.

Hur som helst… Som spelare är Oskar bra på att slå, springar alltid på eget slag vid träff. Snabb och uthållig och täcker stora ytor i sitt utespel. Jag vet faktiskt inte ens vem som kastar bäst av Oskar och Erik, jag får fråga om de har tävlat någon gång. Har trots det även han svårt att knipa en uteplats i det här laget.

 

#78 (Arken) = Mattias Nyberg (Dom Röda)

#79 (Jesper) = Signe Nilsson (Boston Bruins årgång 79)

-Signes innespel har imponerat på mig de gånger vi mött Boston. Ett bra slag och bra träffprocent som transporterar folk en kon utan problem. Har tyvärr dålig koll på hennes utespel men jag hoppas att Anton drillat henne i att fånga bollar på linjen

 

#80 (Petter) = Emil Lundgren (BK Rel)



#81 (Petter) = Emma Björn (Esox)

#82 (Jesper) = Marcus Bohlin (Übermensch)

-I Bohlin så har jag ännu en stabil slagare med mycket rutin. Har en grym skalle och är inte den som viker ner sig då det börjar gälla och kan leverera säkra hissar. Kanske inte alltid tar på eget men det krävs inte heller. Här kan han också agera lite mentor och lära Adde lite brännarknep.

 

#83 (Arken) = Klara Johansson (Esox)

#84 (Micke) = Oskar Eriksson (Plakat Pirat)

-Och slutligen mitt sista val, som ända representat att bli vald i den här draften från mitt kära Plakat Pirat Oskar Eriksson. Jag bestämde tidigt, vid pick fyra, vem jag skulle sätta på den mycket viktiga och centrala rollen som skarv. Jag försökte välja en av de enligt mig bästa spelarna jag sett, Per Bylund, men han hade inte spelat yran i år så då var jag tvungen att komma på en ny skarv. Och då var det ett ganska lätt val. En okänd spelare som jag visste att ingen annan skulle välja men som i år har visat att han är en av yrans absolut bästa skarvare och det är Oskar Eriksson i Plakat Pirat. Han har ingen monsterarm och är inte den som får in bollen snabbast av alla men det som gör honom så bra är att han kniper de där omöjliga stenhårda sorkarna som ger tre-fyra brända och kan avgöra en match. Extremt snabb på att reagera och röra sig i sidled. Pricksäker i kasten och som sagt bra på lyror. I innespelet har han också tagit enorma kliv framåt de senaste två åren och i mångt och mycket tagit över min roll som sista slagare i Plakat. Snabb mellan konerna och har också en tendens att slå flaka slag som kan ge poäng samtidigt som man flyttar.

 

#85 (David) = Anna Göransdotter Nilsson (Fantomen BC)
-Allround. Bra både ute och inne. Löpstark

 

#86 (Jonathan) = John Kaljevic (Lilla gruppen)

#87 (Frank) = My Westberg (BCZ)
Sorkdödare av guds nåde som även kan hissa när det behövs. Och snabb som fan!

#88 (Lindman) = Anna Lindman (Fastball)
-En av kuggarna i Fastball och en riktigt bra slagerska. Duktig shortstopper och en vinnarskalle med bra psyke. Räddat oss som sista slagare flera gånger.

 

Slutgiltiga lagen:


Petter Lundqvist (Salming)
Eric Boström (Salming)
Oskar Nilsson (Salming)
Joakim Rådeström (Vätteg Klass 3b)
Olof Bylund (Salming)
Frida Sandström (Dom Röda)
Emma Hörnlund (SKS)
Rasmus Wengberg (Fantomen BC)
Anton Knutsson (Esox)
Peter "Hugo" Wallgren (Bränn inte bullen)
Emil Lundgren (BK Rel)
Emma Björn (Esox)

Jesper Karlberg (Dom Röda)
Johan Boström (Salming)
Johan Hjelmer (Dom Röda)
Hanna Elfving (Salming) 
Andreas Rågfeldt (Dom Röda)
Per-Anders "PA" Enquist (Übermensch)
Markus "Kabbe" Karlberg (Dom Röda)
Charlotte Ristiniemi (Lokal)
Rasmus Abnersson Noren (Mighty Blackout)
Johan Svedberg (Raska Taskar)

Signe Nilsson (Boston Bruins årgång 79)
Marcus Bohlin (Übermensch)

Peter Arkhult (BCZ)

Stefan Sjöström (BK Rel)
Tobias "Bobbo" Hedman (BCZ)
Simon Hansson (BK Rel)
Hampus Helmersson (BK Rel)
Peter Holm (Svinto)
Anders Norlund (Västteg Klass 3b)
Evelina Andersson (Bränn inte bullen)
Nicklas Engde (Raska Taskar)
Annie Johansson (Kenya bridgeklubb)
Mattias Nyberg (Dom Röda)
Klara Johansson (Esox)


Mikael Samuelsson (Plakat Pirat)
Karin Göthberg (Salming)
Peter "PH" Holmström (BCZ)
Pernilla Bern (Bränn inte bullen) 

Christoffer "Ludde" de la Motte (Dom Röda) 
Anton Alex (BCZ)
Oscar Stenberg (Salming)
Emil Granberg (Salming)
Erik Andersson (Übermensch)
Sigrid Wennstedt (Smashboosters)
Oskar Sandström (Übermensch)
Oskar Eriksson (Plakat Pirat)

David Lundqvist (Bränn inte bullen)
Johan Bäckman (BK Rel)
Rikard Höög (Fantomen BC)
Ola Molin (Fantomen BC)
Simon Ingvarsson (Svinto)
Joanna Larsson (Bränn inte bullen)
Henrik Andersson (Fantomen BC)
Jenny Järvholm (Svinto)
Mattias Löfgren (Burnouts)
André Forsgren (Bränn inte bullen)
Olle Nilsson (Bränn inte bullen)
Anna Göransdotter Nilsson (Fantomen BC)

Jonathan Elgh (Lokal)
Simon Lundmark (Lokal)
Olle Fahlström (Vi är bäst i medvind)
Alicia Nilsson Rådeström (Salming)
Petter Johansson (Svinto)
Jakob Olofsson (Svinto)
Gustaf Elgh (Lokal)
Sandra Johansson (Lokal)
Johan Eriksson (Lokal)
Filip Granberg (Schas Ove)
Samuel Aho (Mighty Blackout)
John Kaljevic (Lilla gruppen)

Per Frank (Fastball/Salming)
Johannes Ivarsson (Salming)
Jonathan Brolin (BCZ)
Andrea Swärd (BK Rel) 
Carina Emanuelsson (BCZ)
Jon Brydsten (Übermensch)
Peter "Foppa" Forsgren (BCZ)
Mårten Persson (Raska Taskar)
Fredrik Höög (Fantomen BC)
Peter Nyström (Salming)
Mikael "Tunnan" Thunberg (BCZ)
My Westberg (BCZ)

Fredrik Lindman (BK Rel)
Helen Aggevall (BK Rel)
Peter Bäckman (BK Rel)

Jeanette Asplund (BK Rel)

Jonas Tobiasson (BK Rel)

Stefan Lindman (Fastball)
Daniel Bixo (Fastball)
Fredrik Bergström (Esox)

Oskar Bylund (BCZ)

Daniel Åström (På bana 1)

Per Tobiasson (BK Rel)
Anna Lindman (Fastball)

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards