Salming

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

Draften genomförd!

Av Strutsboa - 20 oktober 2015 23:46

Först vill jag bara nämna att jag har uppdaterat runda 10 och 11 med några motiveringar från lagledarna, samt även motiveringar till Mickes val #6-9, så kika gärna in och läs dom. I övrigt är jag väldigt glad att det är så många som har röstat (72 röster i skrivande stund). Jag har även sett att några har delat det inlägget på Facebook, vilket jag tycker är väldigt roligt.

Till att börja med så tänkte jag nämna några av spelarna som har blivit valda, men som jag inte har godkänt. Jag satte ju nämligen upp en regel om att spelaren skulle ha spelat under 2015 för att räknas, men det har blivit lite bedömningsfrågor i vissa fall. Jag har försökt frågat vad övriga som är med tycker och jag tror att det totalt sett har blivit ganska bra. 

Evelina Andersson spelade inte i år, men jag tycker att graviditet känns som ett tillfälligt uppehåll, så jag lät det godkännas. Pelle Tobiasson har (vad jag vet) inte spelat någonting i år, men eftersom att Lindman i första hand valde honom för att få in en coach och att Pelle har närvarat vid samtliga Rels matcher, så kändes det okej att godkänna det.

Några spelare som jag inte har godkänt är Annakarin Nyberg, Per Bylund och Anders Sjöstedt. Rätt eller fel är svårt att säga, men det blev i alla fall lika för alla. 

Det finns några spelare som jag defintivt själv hade kunnat välja i en sån här draft. Jag kommer inte kunna nämna alla, men här kommer några som jag tycker förvånar att de blev odraftade. Framförallt på tjejsidan tycker jag att det är många duktiga som inte har blivit valda, tänker bland annat på duktiga tjejer i Übermensch (Anna och Charlotte), Varför skjuter Sehlberg (Helena och Therece) och Tesa Tejp (Gabbi). Vissa av dessa tror jag faller för att de inte spelar i så många sommarcuper och således inte "syns" lika mycket. Veronica Bohman som spelade med oss i år tycker jag defintivt också skulle blivit vald, en av yrans absolut bästa tjejer i utespelet. Emma Peterson trodde jag också skulle bli vald.


På killsidan tycker jag att det är färre "glömda" spelare (om nu inte jag också glömmer dom), men Rickard Jakobsson från Sehlberg är en spelare som inte bara ska bli vald, utan också hyfsat tidigt. En annan Rickard som jag trodde skulle bli vald är Rickard Öhman från BK Rel. Nu har de flesta en duktig brännare, men Lindman saknar en uttalad brännare i sitt lag.


Sedan finns det såklart många andra duktiga spelare som inte har blivit valda, men en gemensam faktor för de flesta av dessa är att de syns ganska lite på sommarcuperna. Många av de som har valt spelare har nämnt att de vill ha sett spelarna själva och då blir det tyvärr så att vissa spelare från t.ex Högst är större än längst, Kom till sekretariatet, Tesa Tejp, och liknande inte blir valda. 


Det har redan efterfrågats från flera håll att denna draft borde bli en årligt återkommande grej och min förhoppning då är att kunna få in några nya personer som väljer. Några som jag har högt på min lista över lagledare till nästa år är Pernilla Bern, Per eller Jonas Tobiasson, "PH", Jörgen Nilsson och Gustav Pettersson. Är ni intresserade av att vara med så är det bara att ta kontakt med mig på något sätt, man kan aldrig vara ute i för god tid... ;)

Lagledarna har fått börja skriva sammanfattande texter om sina lag och hur de tänkte inför draften. I dagsläget har jag fått in texter från tre av lagledarna och kommer börja lägga ut dom med jämna mellanrum. Min förhoppning är att alla, eller i alla fall så många som möjligt, kommer skriva ihop en text om sitt lag. Eventuellt kommer jag kommentera vad jag tycker om lagen i samband med att respektive lagledare skriver ner sina tankar.

 
 
Ingen bild

hmm

21 oktober 2015 13:11

Varför är du själv inte med??

 
Ingen bild

Eric

21 oktober 2015 16:10

Eftersom att jag höll i draften i år så kändes det bäst att jag inte var med själv. Sedan visade både Petter och Frank ett intresse av att vara med och jag tyckte att det kändes roligare med lite spridning bland de som väljer istället för att det skulle vara 3 av 8 från Salming.

 
Ingen bild

hmm

21 oktober 2015 16:47

Om man håller i det hela spelar väl ingen roll. Min tanke var att det kanske kan vara lite känsligt för spelarna om lagledaren går ut och väljer andra spelare före sina egna. Vad tycker du om det?

 
Ingen bild

hmm

21 oktober 2015 16:52

Har jag fel? men visst spelade Franken med Fastball?

 
Ingen bild

Eric

21 oktober 2015 17:22

Det jag menade var att många har skrivit saker i stil med "har han spelat i år?", "snart kanske man borde ta en tjej?", "funderar på någon av dessa spelare nu". Om jag håller i draften så skulle jag på så sätt kunna få en fördel av att folk nämner saker till mig som jag kan dra nytta av. Nu skulle de säkert inte göra det i samma utsträckning om jag var med, så det kanske inte är något stort problem.

En sak som dock hade blivit ett problem är att jag har gjort på det här sättet för att få draften att flyta på smidigare. Om folk t.ex har varit borta, jobbat, tränat eller ska sova när det har varit nära deras val, så har de ibland skrivit en lista på några spelare åt mig och sagt "ta den lediga spelaren som är högst upp på listan". Detta har fungerat väldigt bra och är en stor anledning till att draften har flutit på så bra.

Ytterligare en anledning till att jag tänkte att det var roligare om jag inte var med var för att mina tankar får folk ändå läsa så himla ofta i och med att det är jag som bloggar. Jag tänkte därför att det var mer intressant att höra åsikter från andra håll. Men det är inte alls omöjligt att jag är med nästa år om det finns ett önskemål att jag är med, men jag ser gärna att någon annan håller i själva draften då.

Jag förstår absolut den problematiken och vissa har nämnt just det dilemmat. Jag hade nog haft svårt att vara helt objektiv när jag valde spelare och hade nog försökt få så många som möjligt från mitt eget lag.

Helt rätt, Frank spelade med Fastball i år, men jag ser honom tveklöst också som en Salmingspelare.

 
Ingen bild

JL

23 maj 2016 12:27

Lite tråkigt att Jonathan Elghs presentation av sitt lag aldrig kom...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Av Strutsboa - 4 juni 2023 19:18

16-delsfinal Salming - Sista Hawaii Bossen 104-40Herman och hans hund - Det är en pyroman på plan 67-52Bränn inte Bullen - Samlag(et) 75-73The Pittsburgh Steelers - BK Spek 77-61Gavvas granader - Yörgenligan 80-77De rinner BK - Don´t stop beleiv...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards