Salming

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Fredrik Lindmans tankar om sitt lag!

Av Strutsboa - 9 november 2015 19:26

Här kommer Fredrik Lindmans tankar:

Riktigt kul initiativ från herr Boström med en fantasy-draft mitt under kalla hösten. Man blir ju inte mindre sugen på nästa års brännbollssäsong om jag säger så! Sist ut i första rundan och min taktik var att så fort som möjligt välja tjejer för det finns inte så många riktigt grymma brudar och jag förstod att det gällde att vara snabb innan alla var valda. Annars generellt så har jag gått på spelare som är riktigt duktiga på att slå för att det är där dem flesta matcherna vinns. Utespelet handlar mycket mer om att täcka ytor och fokusera på lyran då det sällan blir särskilt mycket bränningar hur bra kastarmar man än har i laget. Här tycker jag (såklart) att mitt lag är väldigt slagstarkt och kommer bli svårt att bränna ut. Har många poängslagare för det är med dem du vinner matcherna och dessutom flera riktiga vassa armar för att sätta press i utespelet. Många tycker säkert det var konstigt att jag valde Pelle till laget men tryggheten av att ha brännbollens i särklass bästa coach i laget kommer bli avgörande i dem tighta matcherna. Tänkte lite kort gå igenom hur jag tänkte med dem val jag har gjort och deras roll inne och ute. (Som icke Umeå-bo har jag ju inte superkoll på särskilt många spelare utan går ju på dem jag har spelat med själv och som jag känner igen från andra lag som jag har sett spela ofta).

 

1# Helen var ett givet alternativ tack vare hennes rutin och enorma slagsäkerhet. Väldigt användbar i utespelet där hon kan spela allt från ”längst bak” till ”brännare”. Hissar enbart inne.

 

2# Första killen blev Peter Bäckman och jag undrar om han inte är lite sur att brorsan gick före :-p Snabb, träffsäker och en vass arm. Spelar mellan konerna ute och mördar bollen i innespelet.

 

3# Jeanette i tredje rundan är bara att tacka och ta emot. Slagstark, löpvillig och lyrsäker. Shortstopper ute och lyfter inne.

 

4# Jonas tror jag många glömmer bort i Rel där de flesta tänker på tvillingarna och Stefan i första hand men perfekt för mig :-) Missade inte ett enda slag i årets VM! Inte ett enda! Ingen speedkula direkt men har en ruggigt vass arm. Tredje kon/brännare/bänken ute. Säkrar och avlastar inne.

 

5# Den enda anledningen till att lillebror Stefan är kvar i femte rundan är på grund av att ingen vet vem det är. (Förutom Boströms å Franken typ) Annars hade han redan blivit vald. Kan slå alla typer av slag och placerar bollen precis vart han vill över hela planen. Löpstark, lyrsäker och riktigt bra klipp i armen. Dessutom en fenomenal brännare tack vare sin innebandymålisbakgrund (Slogs med Daniel Ramsin som första målis i Frösön, Danne som senare stod i VM-final för landslaget :-). Brännare/vart som helst ute och det slag som behövs inne.

 

6# Ytterligare en spelare som ingen har koll på förutom Eric Boström som försökte värva Daniel Bixo till Salming för ett gäng år sedan när dem spelade i samma innebandylag. Har en makalös smäll och ett löpsteg som man bara kan drömma om. Jag skojade inte när jag skrev att det är som Johannes Ivarsson på anabola. Otroligt rörlig ute och vänsterhänt med bra drag i armen. Längst bak höger/andra kon ute och 2-koners slagare inne.

 

7# Esox bästa slagare Fredrik Bergström. Ruggigt vass badmintonlirare med bra snärt i slagen. Rutinerad och kommer mest att spela inne.

 

8# Draftens överlägset största stöld! Oscar Bylund i åttonde rundan!!! Oscar ”slår till månen” Bylund såhär sent hade jag aldrig kunnat drömma om och jag undrar om inte Arken smuttade på Whiskeyn när han plockade ut sitt lag ;-)

 

9# Daniel Åström har vunnit cupen med Rel och är otroligt bollsäker. Pingislirare som har en mjuk och fin sving. Dessutom saknade jag en given kortskarvare och där har jag sett Åström spelat i På bana 1. Kortskarv eller vilar ute och avlastar inne.

 

10# Pelle Tobiasson. Mr Brännboll. Legend. Och hur ska Jonas annars veta hur han ska lira? Coach ute och Coach/sista slagare inne.

 

11# Anna Lindman. Stod i valet och kvalet om jag skulle nöja mig med 2 tjejer med det är för riskabelt så syrran värvades in. Duktig på att slå och har en jävla vinnarskalle. Kan slå ner bollen i marken om det behövs men är bäst på att lyfta. Brukar lira shortstopper ute så hon och Jeanette kan varva lite på den positionen. Lyfter mest i innespelet.

 

12# Jag själv värvades till BK Rel så det får räcka som presentation ;-)

 

Uteuppställning med första namnet som första femma.

 

Oscar Bylund/Jag                           Daniel Bixo/Helen/Stefan Lindman

 

                 Peter Bäckman/Jag/Stefan Lindman

 

Jag/Jonas/Stefan Lindman             Helen/Daniel Bixo/Stefan Lindman

 

              Daniel Åström

 

                                Jeanette/Anna Lindman

 

Stefan Lindman/Jonas/Helen

 

PS. Med tanke på att Pelle är coach så får ni ha överseende med att hela uppställningen kan komma att ändras :-p

 

 

Erics kommentar:

-Lindman har valt att gå mycket på rutin och det har ju självklart både sina för- och nackdelar. Fördelen är givetvis att det är erfaret och ofta väldigt slagstarkt, men den givna nackdelen är skaderisken samt att vissa spelare är lite långsamma. Helen är en fantastisk brännbollsspelare och historiskt sett den mest meriterade och tillsammans med ett par andra tjejer den bästa någonsin. Samtidigt ska man komma ihåg att hon nu två år i rad har tvingats lämna återbud till brännbollsyran pga en skada, så man kan fråga sig om det är rätt att "chansa" på henne i förstarundan när det finns massvis av andra duktiga spelare att välja bland?

 

Jag tycker att Fredrik Bergström i 7:e och Oskar Bylund i 8:e höjer laget väldigt mycket. De bidrar till att täppa till vissa av sakerna som laget saknade innan och det är minst sagt två väldigt bra val av Lindman. Laget saknar någon/ett par naturliga poängslagare, men med tanke på att man har så många slagsäkra spelare i laget så kan säkert några av de skola om sig om det skulle behövas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Av Strutsboa - 4 juni 2023 19:18

16-delsfinal Salming - Sista Hawaii Bossen 104-40Herman och hans hund - Det är en pyroman på plan 67-52Bränn inte Bullen - Samlag(et) 75-73The Pittsburgh Steelers - BK Spek 77-61Gavvas granader - Yörgenligan 80-77De rinner BK - Don´t stop beleiv...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards