Salming

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Strutsboa - 6 december 2015 11:22

Den 26:e juli fick jag ett meddelande om att Brännbollsyran funderade på att marknadsföra cupen med temat "Vem kan stoppa Salming?" inför nästa år. Jag fick frågan vad jag tyckte om idén och om vi kunde tänka oss att ställa upp för att göra marknadsföringen så bra/rolig som möjligt. Självklart tyckte vi att det var en rolig idé och vi ställde givetvis upp på det som Brännbollsyran ville.

För en dryg månad sedan var det dags för mig, Petter och Alicia att vara med på en fotografering. På plats blev vi fotograderade, filmade när vi slog/kastade och även filmade när vi fick säga lite halvkaxiga saker med glimten i ögat som de från Brännbollsyran hade skrivit åt oss - saker i stil med "det känns som att vi har gått på halvfart hittills". Allting kändes bra uppstyrt och de som höll i fotograferingen kändes seriösa och duktiga. Än så länge har det bara kommit ut några bilder på deras hemsida, men det ska bli spännande att se hur resultatet blev när marknadsföringen drar igång på allvar.


För de som inte har sett vad kampanjen mer konkret innebär så kan jag berätta att laget som slår ut Salming i 2016 års brännbollsyra får 10 000 kr i belöning, men om vi skulle lyckas gå obesegrade och ta hem titeln så får vi behålla den belöningen. Här finns en länk till fliken "#stoppaSalming" på brännbollsyrans hemsida.

Man kan alltid fundera fram och tillbaka på hur man ska få bäst valuta för sina pengar. Jag har hört vissa som älskar kampanjen, medan jag har hört andra som tycker att pengarna kunde lagts på ställen där det hade gjort mer nytta för brännbollsyran. Någon har t.ex nämnt att 10 000 kr extra i en domarsatsning hade kunnat göra stor skillnad och att det förmodligen är ganska få av de 3-400 lagen som har en realistisk chans att ta del av denna belöning.


Personligen gillar jag kampanjen, men jag kanske är lite färgad eftersom att jag är involverad i den. Min förhoppning är nämligen att Brännbollsyran har resurser till att försöka utveckla så många delar som möjligt av sitt arrangemang - allt ifrån festivalen, till spelet, till domarna, osv, där just den här kampanjen skulle kunna bidra till att utveckla brännbollen kvalitetsmässigt. Utmanande lag får en extra motivation till att slå ut oss och på samma sätt får vi lite extra motivation till att se till att inget lag ska slå ut oss och på så sätt kanske brännbollens utveckling drivs framåt.


En liten rolig grej förresten är att "Vem kan stoppa Salming?" mer och mer har ändrats/förkortats till #stoppaSalming. Frågeställningen har med andra ord ändrats till en uppmaning... 

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards