Salming

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Intervju med Mikael Samuelsson!

Av Strutsboa - 20 december 2015 17:50

Hej Micke, hur känns det att vara klar för Salming?


-Det känns faktiskt riktigt bra tro det eller ej! Det har ju varit lite fram och tillbaka vad gäller mig och Salming de senaste åren. Första gången jag hade med dem att göra var 2013 när jag blev tillfrågad att hänga med till Bollnäs. Jag sa först nej, för det var ganska fullplanerat, men sen stuvade jag om min sommar litegrann med resonemanget "när Salming frågar säger man inte nej" som motivering. Dock var det precis vad jag gjorde året efter till Yran 2014 när de fick sena spelartapp och frågade om jag ville spela med dem med kort varsel. Inför i år 2015 var det istället tvärtom att jag ville prova på Yran med ett topplag men då blev nekad av Salming. Men nu har vi med glädje kommit till en överenskommelse och det känns väldigt rätt för min del.

Var det ett enkelt beslut? Eller har det funnits intresse från andra lag?


-Ja, i slutändan var det nog ett enkelt val. Det är många lag som har visat intresse att få värva mig och flera av de absoluta topplagen. Men undermedvetet har jag nog känt att det bara har varit alternativ ifall Salming säger nej, även om jag själv inte har erkänt det för mig själv. Jag har inte velat sätta mig i en situation där det har känts som att någon annan bestämmer åt mig, men när väl Salming väl erbjöd en plats så visste jag ju att det var där jag ville spela i år.


Kan du beskriva dig själv som brännbollsspelare?


-Till skillnad från Eric som alltid tycker det är svårt att prata om sig själv så gillar jag istället att göra det ;)


Som spelare så ser jag min starka sida i innespelet framför allt. Jag har alltid haft rollen framförallt som säker hissare sent i kön. Med bättre lag har jag fått slå mer och springa på eget. Det är nog mycket hur andra har sett min styrka. Men det som jag själv tycker är min bästa färdighet nu för tiden är min variationsmöjlighet. Jag upplever att jag kan slå vilket slag som helst med stor säkerhet. Jag är naturligtvis säkrast på hissar men jag kan slå både höger och vänster, sorka, dutta och lägga låga vid konerna så utelaget kommer aldrig kunna safea på mina slag och ställa många spelare på ett utvalt område.


En annan egenskap som jag tycker är viktig hos mig är att jag är extremt peppad och tävlingsinriktad. Jag är alltid en positiv energiskapare i mina lag. Jag förväntar mig också alltid en game plan och om det saknas i ett lag är jag inte rädd att själv styra upp. Just detta kommer naturligtvis inte spela så stor roll i Salming. I utspelet är jag inget fenomen någonstans förutom möjligtvis på plattan men där krävs vana vid att spela med spelare som kastar hårdare. Annars är jag bäst som skarv eller längst bak på någon av sidorna.


Du är en spelare som har tränat hårt de senaste åren, tror du att du kommer fortsätta med det eller kommer det avta en aning nu när du fått plats i ett topplag?

 

-Jag tycker att brännboll är så himla kul att all träningstid jag lagt ner senaste tiden har inte egentligen varit för att bli bättre utan för att jag har varit så sugen på att spela brännboll att jag lika gärna har velat "spela" själv. Nu tycker jag brännboll känns ännu roligare än någonsin när jag gått in i den här nya "eran" av min brännbollskarriär så jag misstänker att mitt brännbollssug bara kommer öka den här säsongen. Särskilt som jag har uppgifter om att flera Salmingspelare är mer peppade än någonsin också. Mina förväntningar och förhoppningar är att få vara med och vinna Yran och att jag själv är bättre än någonsin på alla moment!


Tusen tack Mikael för intervjun och lycka till i Salming!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Av Strutsboa - 4 juni 2023 19:18

16-delsfinal Salming - Sista Hawaii Bossen 104-40Herman och hans hund - Det är en pyroman på plan 67-52Bränn inte Bullen - Samlag(et) 75-73The Pittsburgh Steelers - BK Spek 77-61Gavvas granader - Yörgenligan 80-77De rinner BK - Don´t stop beleiv...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards