Salming

Alla inlägg den 20 april 2016

Av Strutsboa - 20 april 2016 13:21

Någonting som ofta dyker upp när man pratar brännboll med folk är diskussionen om vad man helst skulle vilja ha in till sitt lag. Ibland seglar diskussionerna iväg i vad som är viktigast i brännboll, men ofta handlar det just om vad som hade förbättrat sitt eget lag mest att få in. Kanske är det något som ens lag saknar helt eller så är det redan en styrka i laget som man skulle vilja bygga vidare ännu mer på? 


Det finns givetvis många andra typer av spelare, men jag har valt att lista det som jag tycker verkar ha varit vanligast när jag har pratat med folk. Nedan kommer en kort beskrivning om de olika kategorierna och till vänster finner ni omröstningen, men kommentera gärna ert val om ni känner för det. Kommentera också gärna om ni tycker att jag har glömt någon kategori.

Säker hissare
-
Här tänker jag mig en spelare som är väldigt, väldigt säker på att hissa, men som slår relativt kort och ofta har svårt att springa på eget slag. Personen är optimal att ha som sista slagare och kan ofta reda ut knepiga situationer för laget. 

Långslagare
-
En spelare som slår längre, men istället har lägre procent än "säker hissare".

Poängslagare

-Stabil på att slå korta och låga slag, men som inte kan hissa. Perfekt att använda i medvind, men mindre nytta i svåra förhållanden när man inte vågar slå så mycket markbollar.

Bra utespelare
-Här tänker jag mig en riktigt bra kastarm och allmänt duktig utespelare. 

Allroundspelare
-
Hyfsad på allt. Ganska snabb, ganska bra kast, ganska stabil. Ganska allt, ja ni fattar...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards