Salming

Alla inlägg den 26 juni 2017

Av Strutsboa - 26 juni 2017 15:00

Idag fick vi en kommentar här på bloggen som lät på följande sätt:

"Kul med en brännbollsblogg där det faktiskt skrivs inlägg så tack för det! Nu när det inte blev någon vinst för er i nationaldagscupen så kommer ni inte skriva något om det?"

 

Mitt svar var lite för långt för att klistra in här igen, men om ni är intresserade av att läsa det så finns det att läsa här:
http://salming.bloggplatsen.se/2017/06/23/11447309-min-20-e-brannbollssasong-del-1-signerat-frank/#kommentarer


Men det viktigaste med kommentaren var att den fick mig att fundera kring den bristande motivationen som jag stundtals har haft över att blogga. Jag kom fram till att det hela egentligen är ganska simpelt - ju mer feedback (helst positiv ;) ) man får desto mer motiverad blir man att skriva inlägg. Tidsbristen kommer alltid att finnas där för mig, men ju mer peppad man blir, desto mer tar man sig tid som man kanske "egentligen inte har".

Så om ni är personer som gillar att läsa om brännboll och vill bidra till att det skrivs så mycket som möjligt så kommer här några tips till er:

1. Gilla "Salming Brännboll" på Facebook https://www.facebook.com/salmingbrannboll/
2. Gilla "Salmingbloggen" på Facebook https://www.facebook.com/Salmingbloggen/

3. Gilla "Salming Brännboll" på Instagram https://www.instagram.com/salmingbrannboll/

4. Gilla, kommentera och dela så mycket som möjligt av det vi skriver och lägger ut.

5. Skriv till mig personligen för att ge tips eller bara peppa.

Det må låta fjantigt, men det finns ingenting värre än att lägga ned tid och kraft på att skriva ett inlägg och sedan få 0 kommentarer och någon enstaka som gillar. Då tänker man direkt tankar såsom "är det ens lönt att skriva?", "vill folk att jag skriver?" och "det här blir sista året". Bara den korta kommentaren som skrevs idag gör att jag så snart som möjligt kommer knåpa ihop ett inlägg om Nationaldagscupen och hade kommentaren aldrig kommit så är det inte omöjligt att det aldrig hade blivit något inlägg om den.

Så tips för Er som vill läsa mer om brännboll. Följ ett par (eller alla) av ovanstående punkter och bidra till att det blir en sommar med mycket brännboll att läsa om!

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards