Salming

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Strutsboa - 17 april 2013 18:00

Rubriken "bättre sent än aldrig" har egentligen två meningar i det här fallet. Dels syftar det på att jag, Eric Boström, började skriva på bloggen redan den 5:e mars ifjol, men att det i år har dröjt ända till 17:e april (tidigare inlägg har Per Frank skrivit). Utöver det så syftar det även på att lagets första träningspass precis har genomförts, vilket är drygt en halv månad senare än första passet ifjol.


Men men, som sagt - bättre sent än aldrig!


Angående första träningen:
De som har följt bloggen sedan ifjol och desssutom har ett bra minne kanske kommer ihåg att första träningen ifjol var ett totalt fiasko, detta eftersom att det bara var jag som deltog på den. Därför kom årets första träning som en stor positiv överraskning när deltagandet i år hade fördubblats (!) från ifjol. Två tappra spelare hade tagit sig till ett blåsigt konstgräs på Universitetsområdet för att testa slutspelsbanor inför årets upplaga av Brännbollsyran. Med tanke på det långa uppehållet så såg det väldigt bra ut, det kändes skönt att inse att man inte hade tappat allt från ifjol.


Drömmen är att vi till nästa träning kan vara ännu fler, även om det är en väldigt hög målsättning!


Angående den sena bloggstarten:
Här är det många faktorer och ursäkter som jag skulle kunna rabbla upp, men jag väljer att se det positivt istället. Det har hänt mycket sedan ifjol inom brännbollen och det finns således mycket att skriva om, så det ska inte vara några problem att hitta intressanta saker att skriva på bloggen.


Så nu är det bara att skriva till lagkompisar och brännbollspolare att Salmingbloggen är igång på allvar. Per Frank har redan genomfört ett antal intervjuer som kommer släppas med jämna mellarum, jag har ett par intervjuer på gång och självklart kommer det skrivas om nyheter också.


Målsättningen att försöka skriva i princip ett inlägg per dag till att börja med.


Om jag sköter målsättningen dåligt eller om ni har tips på nyheter, eller lag som vi borde intervjua, dra iväg ett mail till: bostream_nr13@hotmail.com, så ska jag ta en titt på det!

Av Strutsboa - 17 april 2013 16:58

Det har kommit till bloggens kännedom att Salming genomförde sin första träning söndagen den 14 april.


Efter att vi ringt lagkapten Eric Boström i två dagars tid svarade han till slut. Så här lät samtalet.


- Hej det är Eric!

- Tjena! Va gör du då?

- Jag pluggar. Ska snart äta och sen i väg och träna.

- Fan va svår du är att få tag på. Är det fullt upp?

- Ja det har varit fullt upp i skolan bland annat. Är ledsen för det men ja... det har varit mycket ett tag och kommer att vara en tid framöver.

- Vi har en intervju att göra till bloggen. När ska vi ta den?

- Det hinns med, men inte nu.
- Det var då själva fan. Var ju meningen att första riktiga inlägget skulle handla om Salming. Nu slängde jag upp intervjun med Jukka som första.

- Jo jag såg det. Det blev jättebra!

- Ni var och tränade i söndags? Var det bra uppslutning?

- Nej det blev bara jag och Johan. Men vi ökade med 100% jämfört med i fjol. Flera jobbade, nån skulle på SM-final och några slår av princip inte ett slag innan den 1 maj.

- Ja den där jävla Oscar! Såg det bra ut för er då?

- Ja jättebra för att vara första gången i år! Hörde att du blev lurad av Pelle Tobiasson att det ska vara platta Bollnäs-trän i år?

- Ja jag blev ganska upprörd. Var tvungen att ringa och skälla ut han. Blir ingen resa till Umeå för mig i helgen förresten. Drar till Österund på träningsläger i stället.
- Blir det träning med Fastball?

- Vet inte. Ska höra med Lindman och gänget om det finns nån torr yta att slå på. Annars blir det simning och lite tennis kanske.

- Låter bra. Men vi kan väl höras efter helgen då?

- Ja det gör vi. Ha det bra!

- Detsamma. Hej!




Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards