Salming

Alla inlägg den 13 april 2016

Av Strutsboa - 13 april 2016 23:12

Tänkte göra en kort sammanfattning av hur det ser ut i några lag. Om det är övergångar som jag har missat så kan det bero på mitt minne, att jag inte fått tillåtelse att skriva om övergången eller helt enkelt för att jag inte har hört talas om övergången. Kommentera gärna om jag har missat något. Jag lägger även in värvningarna som gjordes redan i höstas bara för att påminna er. För att inlägget inte ska bli allt för långt så kör jag bara topp-10 lagen från Yran 2015, övriga lag kommer i ett senare inlägg. Väljer att inte avslöja till vilka lag spelarna som lämnat topp-10 lagen har gått för att bibehålla lite spänning till nästa inlägg.


Salming
In:
Karin Göthberg (tillbaka från graviditet)
Mikael Samuelsson (Plakat Pirat)

Ut:
Veronica Bohman
Peter Nyström (BCZ)

Dom Röda
In: ?

Ut: ?

BK Rel
In: Fredrik Lindman (Fastball)

Ut: ?


BCZ
In: Peter Nyström (Salming), Peter Forsgren (tillbaka)

Ut: Jonathan Brolin (bortrest under yran), ?

Svinto
In: ?

Ut: ?

Übermensch
In: ?

Ut: ?

Varför skjuter Sehlberg?
In: ? 

Ut: ?

Fantomen BC

In: ?

Ut: ?

Kontroll
In: ?

Ut: Nicklas Nyberg

Raska Daskar
In: ?

Ut: ?



När jag sammanställde topp-10 så insåg jag att det inte var så många övergångar att redovisa. Men se till att hjälp mig nu på alla övergångar som jag har missat bland topp-10 lagen. Jag vet att många läsare är intresserad av brännbollsnyheter!

Av Strutsboa - 13 april 2016 17:00

Efter nästan fyra långa, kalla och tråkiga månader utan inlägg så är det nu dags att kicka igång Salmingbloggen igen! Jag hade planer på att dra igång den tidigare, men jag tänkte att det var bättre att börja relativt sent och istället försöka hålla en högre frekvens med inlägg under april och maj. Att det blev start just idag beror mycket på att vi i Salming hade premiär igår och att det därför kändes som att det var på tiden att dra igång bloggen.

För vår del så var det bra uppslutning på premiären - hela 8 spelare närvarade och jag tycker att det såg väldigt bra ut för samtliga spelare. Det blev en väldigt avslappnad träning där det mest handlade om att få slå in sig. I övrigt så anlände en del av våra nya tennisbollar igår, men mer om det i ett kommande inlägg.

Imorgon tänkte jag försöka summera upp lite av de övergångar som har blivit klara under vintern.

Årets bloggande kommer förresten mest troligt fokusera lite mer på kvantitet än kvalité. De långa inläggen tar ofta lång tid att skriva och om man dessutom vill korrekturläsa åtminstone någorlunda seriöst så blir det fort ganska jobbigt att skriva ett inlägg. Det är nog delvis detta som har gjort att jag under perioder haft tungt med motivationen att blogga, så därför testar jag ett lite annorlunda upplägg i år. I slutändan kanske det inte kommer märkas av någon större skillnad utåt sett, men jag hoppas att det för min egen del kommer göra det lite mer "avslappnat" att blogga.

Med tanke på dagens väder så verkar det som att vädergudarna inte har hängt med på att brännbollsserien i år kommer spelas på söndagar istället för onsdagar. Premiären är för övrigt nu på söndag kl. 14.00 och imorgon stänger anmälan. När jag fick rapport igår så var det 4 lag helt anmälda och 1 lag som anmäler sig om ytterligare ett lag anmäler sig. Det vore kul med en ökning från fjolårets 4 lag, så anmäl er gärna om ni har möjlighet! För mer information om brännbollsserien, gå in på Iksu brännboll på Facebook.


Som så många gånger förut så vädjar jag även till er läsare att kommentera, tipsa eller till och med skriva en gästkrönika här på bloggen. Allt är av intresse och jag är oftast väldigt positiv till det mesta och tycker att det är roligt när folk engagerar sig.

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards