Salming

Alla inlägg under januari 2015

Av Strutsboa - 19 januari 2015 12:48

BCZ har gjort klart med Niklas Granberg, som tidigare har spelat i bland annat Bränn inte bullen, Umeå Jets och Brännbollsutopi. Vi på Salmingbloggen fick möjlighet att släppa denna nyhet först och tog oss direkt en kortare intervju med BCZs lagledare Peter Arkhult. 

Hur känns det att Niklas Granberg är klar för BCZ?

-Niklas är ett starkt nyförvärv som vi har tittat på länge. Han har spelat i Bränn inte Bullen och Ume Jets bland annat. En otrolig tävlingsmänniska som verkligen går all in när han bestämmer sig för något. En riktigt skön kille att ha i laget!

Kan du beskriva Niklas som spelare?

-Niklas är en mycket stabil slagare, en så kallad "stopper", som går in och slår upp bollen. Hög träffprocent. Han kastar med vänster och är snabb på att få in bollen från korta/medellånga avstånd. Fin blick för spelet och ger sig gärna in i taktiska diskussioner.

Har ni borta någon spelare eller har ni valt att utöka truppen?

-Vi tappar Peter "Foppa" Forsgren i år, i övrigt intakt trupp. Vi sätter tummarna för att Carina kan spela efter sina skador och håller en plats ledig där. Finns även en till killplats ledig. Men vi är med och utmanar, helt klart.



UPPDATERAT INLÄGG! Intervju med Niklas Granberg:

 

Hur känns det att vara klar för BCZ?

-Det känns kul, Peter har frågat mig tidigare och nu kändes det som ett bra tillfälle. Det som lockar är framförallt att ha roligt men självklart också någonstans att få en chans att vinna cupen, jag har en semifinal med Bullen som bäst tidigare.


Kan du beskriva dig själv som spelare?

-Jag är väl egentligen inte någon spelare i brännbollen som folk betalar pengar för att se, jag bygger mitt slagande på träffsäkerhet och hissande samtidigt som jag kan slå lite sorkar också. Jag ska vara tråkigt stabil helt enkelt.


Har du hållit på med några andra sporter tidigare?

-Jag har lirat hockey och fotboll upp i tegs a-lag och satsade på tennis som ung, spelar lite golf idag också. Jag gillar bollar helt enkel

 



Vi på Salmingbloggen tackar Peter Arkhult för intervjun och önskar Niklas Granberg lycka till i sitt nya lag. Vi hoppas kunna uppdatera detta inlägg med en kortare intervju även med Niklas. I övrigt tycker vi att det är roligt att ett lag väljer att släppa sitt nyförvärv via vår blogg och det vore kul om fler lag följde efter Peters exempel. Jag vet att många har hög brännbollsabstinens nu så alla nyheter om brännboll är av högt intresse.

Av Strutsboa - 4 januari 2015 14:25

I fredags blev det klart att Alicia Nilsson (Västteg klass 3b) spelar i Salming kommande år. Vi på Salmingbloggen gjorde en intervju med både Alicia och Salmings lagledare Eric Boström.

 

Hej Alicia, hur känns det att vara klar för Salming?

-Det känns bra, nervöst men känner mig peppad på detta!

Var det ett enkelt beslut?
-Ja ganska, har ju hittills spelat med västteg där både min mamma och pappa (Nina Nilsson & Joakim Rådeström) spelar och det känns tryggt att spela med dem så kändes lite läskigt att lämna den tryggheten. Men båda två uppmuntrade mig till att göra detta och jag var sugen på att göra det så nu när det är bestämt känns det mycket bra!

Kan du beskriva dig själv som brännbollsspelare?
-Jag skulle säga att jag är en spelare som är bäst ute, har en bra kastarm då jag kastar rätt hårt och med bra precision. Är rätt träffsäker som slagare skulle jag väl säga... Haha alltid så svårt att beskriva sig själv!!!


Vad har du för intressen vid sidan av brännbollen?
-Ett brinnande intresse jag har är handboll, en sport jag satsar hårt på och har spelat i mer än 10 år, spelar i GUIF. Annars går jag sista året på gymnasiet på minerva. Skolan, handbollen och att umgås med min pojkvän och familjen tar upp mestadelen av min fritid.

 


Eric, vad säger du om Alicia som spelare?

-Alicias absolut största styrka är hennes enorma kast. 2013 vann hon längdkastningen i yran helt överlägset och hon kastar bäst av alla tjejer i yran. Hon kommer även vara en stor tillgång för oss i innespelet och i övrigt gillar jag hennes attityd och vinnarskalle.

Vem kommer hon att ersätta?
-Julia Pettersson har meddelat att hon vill spela med sin kille i Svinto, därför har vi börjat leta ersättare till henne och vi är extremt nöjda med den här lösningen. Alicia var vårt förstaval och är den spelaren som vi helst ville ha in som ersättare.


 

Vi på salmingbloggen vill önska Alicia varmt välkommen till Salming!

Av Strutsboa - 3 januari 2015 20:25

Igår blev det klart att Salming gör sitt andra nyförvärv inför kommande säsong! Såhär kommenterar lagets lagledare övergången.

-Jag är väldigt nöjd att denna spelare har valt spel i Salming till nästa säsong. Det är en spelare med skyhög högstanivå som vi länge har haft i tankarna, en drömvärvning!



Imorgon kommer ett längre inlägg om vem spelaren är, en intervju med spelaren, samt en förklaring till varför en värvning var nödvändig.

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards