Salming

Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Strutsboa - 11 maj 2016 13:56

Inlägget som jag skrev igår kväll om parkeringsböter har snabbt fått ganska mycket respons på olika sätt. Dels så är det 559 unika personer som har varit inne på bloggen idag (rekordet all-time på bloggen är 624 personer dagen efter yran 2014), så det är med Salmingbloggens mått mätt en väldigt hög siffra idag. Sedan har folk gillat och delat på facebook och jag har även fått en del privata meddelanden där folk har uttryckt sina åsikter.

Ett meddelande som jag fick var bland annat:

"Såg ditt inlägg om Upab och ska ta upp det med kommunen. Det är fler idrotter förutom brännbollen som drabbats."

En annan skrev:

"Jag känner att det fanns potential för att det här skulle bli en lokal delningssuccé med typ hundra delningar och mycket kommentarer, lite som ett upprop mot Umeå kommun."


Men det finns även kommentarer som:

"I det här fallet håller jag inte med dig, det finns ingen som helst anledning att det under maj ska vara nån dispens för parkering under nån "spontanidrott", det är bara att gå (från parkering eller hela vägen), cykla eller ta bussen och då framförallt om man ändå ska idrotta."

Så man skulle med andra ord kunna säga att det finns två läger i frågan, men min uppfattning är ändå att majoriteten tycker att det skulle vara bra om det gick att hitta någon lösning på parkeringsfrågan kring Mariehemsängarna.

Som ett litet svar till de som tycker att man gott kan gå, cykla eller ta bussen så är det kanske inte alltid så enkelt. Själv bor jag bara någon kilometer ifrån ängarna, men i och med att jag är lagledare och ofta har grejerna så blir det genast ganska struligt att få med sig allt om man inte tar bilen. Bland annat så ska jag släpa på ett hundratal bollar, fyra koner, fyra snedslagsflaggor, två slagplattor, två-tre slagträn och mina fotbollsskor. Sedan finns det många som bor långt ifrån ängarna eller som måste skynda sig direkt efter jobbet.

 

Givetvis är det alltid önskvärt att i så stor utsträckning som möjligt gå, cykla eller ta lokaltrafiken till hjälp, men som det ser ut i samhället idag så är det ofta många som väljer bilen av olika anledningar och då tycker jag personligen att man ska försöka underlätta så mycket som möjligt då det uppenbarligen är många som vill spela brännboll på Mariehemsängarna under maj och att parkeringsalternativen är relativt få/dåliga som det ser ut just nu.

Tanken med mitt första inlägg var väl egentligen inte att försöka "förändra världen", utan mer bolla ut en fråga och höra vad folk tycker i ämnet. Jag hade ingen aning om jag var ensam om att tycka detta eller om det var någonting som många har stört sig på under de senaste åren. Med tanke på hur mycket läsare och reaktioner som har kommit in på olika sätt så tolkar jag ändå det som att det är en fråga som berör på ett eller annat sätt.

Om det sedan stannar här (med lite missnöje via internet), om personen som skulle ta kontakt med kommunen får någon respons eller om det händer andra grejer är svårt att sia om. Men som bloggare är det i alla fall alltid roligt när det kommer respons, så jag är tacksam till alla som har gillat, delat, kommenterat eller på andra sätt engagerat sig i frågan.

 

Jag ska försöka hålla er uppdaterade om det händer nya saker i frågan.

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards