Salming

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Spelarprofil: Oscar Stenberg

Av Strutsboa - 8 mars 2012 10:32

Oscar Stenberg är nog en av brännbollsspelarna med flest cuper i bagaget, uppskattningsvis har han i genomsnitt spelat 6-7 cuper de senaste 10 åren, vilket kanske är allra mest av alla.  Mest känd är han dock för sina legendariska "KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!", vilket kanske inte alltid uppskattas av hans sambo Karin. Vi tog oss ett snack med Oscar för att lära känna honom bättre.

 


När började du med dina "KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!"?

-Oj, det är en lång historia, men det många inte vet om mig var att jag faktiskt sjöng i kör när jag var liten. Så tidigt på varje söndagsmorgon så väckte jag mina föräldrar genom att skrika "KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR" så att de kunde skjutsa mig dit. Som ung brännbollsfantast följde jag sedan BK Rel en hel del och blev snabbt inspirerad av Jörgen Erikssons underbara "beeeeeeeeeeep" och började klura på en egen signatur som jag kunde använda. Ganska tidigt började jag märka att vissa ropade "KÖR!!" lite halvmesigt när det var bränningsläge. Då kom jag på idén att byta betoning på K:et i min gamla väckarsignal och använda det inom brännbollen också. 

Haha, okej! Riktigt intressant historia, men det ryktas om att Karin inte är lika stort fan över dina "KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!".

-Hahah näe, man har nog fått några onda blockar ibland av henne.

Ja, om blickar kunde döda... Nog om det, vad tycker du om fjolårssäsongen?

-5 cupsegrar får ju ses som klart godkänt, men tyvärr lyckades vi ju inte vinna yran, så vi siktar på den i år istället.

Helt klart imponerande, hur tror du era chanser är i år?

-Väldigt bra. Jag tror alltid på seger och förr eller senare får jag förhoppningsvis rätt. 

På tal om ingenting, hur väl lever du upp till ditt namn?

-Vad tänkte du nu? Stenberg? Förstår inte.

Jag tänkte på Oscar. Har du vunnit någon? 

-Vunnit någon Oscar? Haha, näe det har jag inte gjort.

Är du rädd när det åskar?

-Haha, njae det tycker jag inte. Men är det inte nog med "Oscar"-anknytningar nu?

Hmm, okej då. Jag hade annars tänkt mig några lite mer långsökta, roliga frågor om "bråskar", "loskar" och "påskar" samt eventuellt lägga till en "kioskar" också, men vi skippar väl det för den här gången då...

-Tack.

Nä, nu tycker jag att det blev lite dålig stämning här, så jag tycker vi avslutar abrupt.

-Förlåt, det var inte meningen.

För sent nu, nu har du redan förstört. Tack ändå och lycka till i år.

-Tack tack!



Dagens vits: Vad får man om man blandar en Nissan Micra med de Olympiska spelen?

-Oscar! 

 
 
Ingen bild

Mr X

8 mars 2012 11:43

Halvmesigt? KÖÖR! skrek jag alltid när vi spelade med Vi Vägrar. Sen har Oscar har tittat mycket på sin favoritfilm Sökarna och fått inspiration från uttrycket HAN ÄR LUUUUGN!

 
Ingen bild

Johann Mühlegg

8 mars 2012 17:32

När Stenpung pissar så stiger Bengalisjön med en hel meter. Ett gammalt djungelordspråk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 2 september 2023 20:00


Grupp AMagnum P.I - Äh, nu tar vi helg! 67-27High rise - Fjöl av 77-69Magnum P.I - Plakat pirat 81-61 High rise - Äh, nu tar vi helg! 67-36Fjöl av - Magnum P.I 83-56Plakat pirat - Äh, nu tar vi helg! 52-39High rise - Plakat pirat 114-42Plakat pirat...

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards