Salming

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Strutsboa - 11 april 2014 11:47

Brännbollssäsongen börjar närma sig med stormsteg och jag tänkte i detta inlägg redovisa vad jag har hört om nyheter kring olika lag. Det är möjligt att någon sak inte stämmer, men det mesta borde stämma eftersom jag hört sakerna från flera källor. Jag glömmer säkert att nämna något, men jag ska försöka komma ihåg så mycket som möjligt av det som har hänt från förra säsongen till nu.

Detta är alltså vad jag har hört:

*Varför Skjuter Sehlberg? gör comeback. 

*"Raska Taskar" sägs ska satsa mer seriöst i år. Bröderna Backman ska vara tillbaka i Umeå och gissningsvis återvänder Johan Svedberg. Är nog revanscsugna från sorti redan i gruppspelet ifjol.

*Fantomen BC får tillbaka Fredrik Höög från skada, men tappar Rickard Jakobsson tillbaka till Varför Skjuter Sehlberg?

*BK Rel har värvat tillbaka Johan och Peter Bäckman från High Rise or a Slice. Utöver detta sägs det att Anders Sjöstedt kommer upp till turneringen för första gången sedan 2009 (?). De två inlånade Sehlberg-spelarna återvänder till Sehlberg och Helen Aggevall har en avsliten hälsena och kan inte delta i årets yra.

*BCZ har värvat My Westberg från Dom Röda, i övrigt fortsätter dom med samma killsida.

*Dom Röda tappar My Westberg till BCZ, osäker på vad de har tagit in för ny tjej. I övrigt har Dom Röda förstärkt laget med André Nyberg (storebror till Mattias som redan spelar i Dom Röda).

*Svinto har värvat Alex Isacsson och Jakob Olofsson från High Rise.

*7:e seedade High Rise sägs lägga ner.

*Två seedade lag slår ihop. Detta har jag dock lovat att hålla hemligt, men det kommer säkerligen en artikel om det senare.

*Schas Ove gör comeback. Laget som slog ut Nu är det jul igen i gruppspelet för några år sedan är tillbaka. Emil Granberg (Salming) kommer styra upp laget i år och spela yran i gips och med ny slagteknik.

*Boston Bruins Årgång 79 kommer förmomdligen tappa sin lagkapten (och brännare) Anton Edlund under brännbollsyran i år. En stor entusiast som betyder oerhört mycket för sitt lag, men som i år verkar ska jobba i USA under yran. 



Det var allt jag kunde komma på nu direkt från huvudet, har säkert glömt några saker, men det får komma senare i så fall.

Har jag missat något som ni har hört eller är något av det jag har skrivit fel? Skriv gärna en kommentar i så fall eller skicka ett mail till: bostream_nr13@hotmail.com 

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards