Salming

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2015

Tredje rundan!

Av Strutsboa - 13 oktober 2015 21:54

Draften flyger fram i en rasande fart och i skrivande stund så är 66 av 88 val gjorda, så vi närmar oss redan slutet. Här kommer jag dock fortsätta att ta en runda i taget.

#17 (Petter) = Joakim Rådeström (Vätteg Klass 3b)
-Draftens stöld! När jag funderade på min inbördes ordning av spelare hade jag han som nummer tre på min lista. Att jag kunde få honom i en tredje runda (!!!) är helt ofattbart. Han behöver väl knappt någon presentation, men enligt mig är han yrans bästa hissare. Han slår med en otrolig kraft, men har trots det en fantastiskt hög träffprocent och att ingen hade plats för honom i sitt lag är för mig en gåta. Jag tackar och tar emot!

#18 (Jesper) = Hanna Elfving (Salming) 
-Jag tycker Hanna är i det absoluta toppskiktet då det kommer till slagsäkra tjejer. Bra träffsäkerhet och både längd/höjd på slagen så hon transporterar folk en kon utan problem och hon kommer rädda mitt fiktiva lag ur många kniviga sitsar då man försökt sig på lite för många poängslag.

#19 (Arken) = Simon Hansson (BK Rel)
-Ett nytt stjärnskott som har imponerat på mig. Springer fantastiskt och slår både upp och ner bollen.

#20 (Micke) = Pernilla Bern (Bränn inte bullen) 
-Även om Pernilla inte är den totalt sett bästa tjejspelaren i brännboll i mina ögon så är hon en av de två bästa kvinnliga innespelarna. Både i träffsäkerhet och längd är det få som kan mäta sig med Pernilla. I utespelet är hon inte riktigt lika stark men det säger egentligen mer om hennes innespel än utespel. Hon är säker på lyror och jag ser henne framför allt som en spelare på andra kon.

#21 (David) = Ola Molin (Fantomen BC)
-Ruskigt stabil spelare rakt igenom. Extremt träffsäker i viktiga lägen

#22 (Jonathan) = Alicia Nilsson Rådeström (Salming)

#23 (Frank) = Andrea Swärd (BK Rel) 
Hennes facit talar för sig själv. Har vunnit cuper med alla lag hon spelat med sen 2009. Übermensch, Salming, Bränn inte Bullen och BK Rel. Är fortfarande en av dom absolut bästa allroundtjejerna enligt mig.

#24 (Lindman) = Jeanette Asplund (BK Rel)
-Bra slagare som flyttar långkon utan problem. Shortstopper i utespelet.

 

Erics kommentar:

-Den tredje rundan kan man kalla "tjejernas runda", fem av åtta spelare som valdes i denna runda var nämligen tjejer. Som jag nämnde tidigare så var det vissa som valde att säkra upp tjejsidan tidigt och det var framförallt i den här rundan som många valdes. En liten notis är att endast Lindman valde spelare från sitt egna lag i den här rundan.

Två personer som jag tror har gjort en "kometkarriär" och rusat upp för listan i år är Simon Hansson och Alicia Nilsson Rådeström. Hade de inte gått till BK Rel, respektive Salming så tror jag inte att folk hade sett hur ruskigt bra de faktiskt är och jag har svårt att se att de skulle gått som #19 och #22 om de var kvar i Smashboosters och Västteg. Detta gäller även Oskar Nilsson som valdes som #16 i föregående runda.

Angående lagen så kan man nämna att Jesper hittills försöker sig på en mix mellan årets finallag i Yran genom två spelare ifrån Salming och två från Dom Röda. Lindman är lite patriotisk och har bara spelare från BK Rel i sitt lag, men samtliga är duktiga spelare, så jag ifrågasätter honom verkligen inte. Arken har en BC Rel på gång med två spelare från vardera lag.



Lagen hittills:

Petter Lundqvist (Salming)
Eric Boström (Salming)
Oskar Nilsson (Salming)
Joakim Rådeström (Vätteg Klass 3b)

Jesper Karlberg (Dom Röda)
Johan Boström (Salming)
Johan Hjelmer (Dom Röda)
Hanna Elfving (Salming) 

Peter Arkhult (BCZ)

Stefan Sjöström (BK Rel)
Tobias "Bobbo" Hedman (BCZ)
Simon Hansson (BK Rel)

Mikael Samuelsson (Plakat Pirat)
Karin Göthberg (Salming)
Peter "PH" Holmström (BCZ)
Pernilla Bern (Bränn inte bullen) 

 

David Lundqvist (Bränn inte bullen)
Johan Bäckman (BK Rel)
Rikard Höög (Fantomen BC)
Ola Molin (Fantomen BC)

Jonathan Elgh (Lokal)
Simon Lundmark (Lokal)
Olle Fahlström (Vi är bäst i medvind)
Alicia Nilsson Rådeström (Salming)

Per Frank (Fastball/Salming)
Johannes Ivarsson (Salming)
Jonathan Brolin (BCZ)
Andrea Swärd (BK Rel) 

Fredrik Lindman (BK Rel)
Helen Aggevall (BK Rel)
Peter Bäckman (BK Rel)

Jeanette Asplund (BK Rel)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Strutsboa - 2 september 2023 20:00


Grupp AMagnum P.I - Äh, nu tar vi helg! 67-27High rise - Fjöl av 77-69Magnum P.I - Plakat pirat 81-61 High rise - Äh, nu tar vi helg! 67-36Fjöl av - Magnum P.I 83-56Plakat pirat - Äh, nu tar vi helg! 52-39High rise - Plakat pirat 114-42Plakat pirat...

Av Strutsboa - 13 augusti 2023 08:13


Grupp AMagnum P.I. - Äh nu tar vi helg 76-20Fjöl av - High rise 77-61Magnum P.I. - Fjöl av 68-67High rise - BCZ 88-61BCZ - Fjöl av 78-53High rise - Äh nu tar vi helg 92-24High rise - Magnum P.I. 99-51BCZ - Äh nu tar vi helg 78-33Magnum P.I. - BCZ 74-...

Av Strutsboa - 26 juli 2023 08:05

Sigrid Wennstedt - Årets kvinnliga spelare   Emil Granberg - Årets manliga spelare   Simon Aho - Årets MVP   32-delsfinal Tjuvstart - Team mellanmjölk 57-55 Atlas - Bortamatch 65-54 The Woodsmen - Mayhem BK 53-50 Juffas Jubbar - Känd och ut...

Av Strutsboa - 19 juli 2023 17:07

Bollnäslaget Scramble (BrännWinn och BK Sneslag) vann Lingbolyran efter vinst mot Kastastrof i finalen.Flerfaldiga vinnarna Band of ballers deltog inte. Andra lag från Bollnäs var bland annat BK Repsej, Juffas Jubbar och BK Bekå.BK Repsej åkte ut mot...

Av Strutsboa - 2 juli 2023 14:53


  Grupp ABK Rel - Fjöl av 73-68Serva den som Borg - Äh, nu tar vi helg 63-34BK Rel - Serva den som Borg 84-58Fjöl av - Äh, nu tar vi helg 68-31BK Rel - Äh, nu tar vi helgServa den som Borg - Fjöl av 83-70 Grupp BHigh rise - Average Joes 72-64Saml...

Presentation

Gilla oss även på Facebook:
facebook.com/salmingbloggen

Skicka iväg ett mail om du undrar någonting, har tips/önskemål på vad bloggen bör skriva om eller om du har hittat något fel på bloggen.

bostream_nr13@hotmail.com

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards